عبور از تهدیدها به برکت حضور مردم‌

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _دوشنبه بیست‌وسوم بهمن ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «عبور از تهدیدها به برکت حضور مردم‌» به سخنرانی رئیس جمهور در مراسم بیست‌ودوم بهمن پایتخت پرداخت و نوشت: در تهران، رئیس‌جمهور سخنران ویژه مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود. آیت‌الله رئیسی صبح دیروز در فاصله میدان فردوسی و چهارراه ولی‌عصر (عج) به خیل عظیم راهپیمایان پیوست. آحاد مردم نیز با دیدن رئیس‌جمهور در میان خود، دقایقی با آیت‌الله رئیسی به گفت‌وگو پرداختند. رئیس جمهور در میدان آزادی، در اجتماع عظیم راهپیمایان، تصریح کرد: بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن تنها گرامیداشت یک رخداد در ۴۵ سال گذشته نیست، بلکه پاسداشت گفتمانی است که امروز و آینده ایران اسلامی را رقم زده و حرکت ملت ایران بر اساس همین گفتمان که پرچمدار آن امام راحل و رهبری معظم انقلاب اسلامی هستند، تنظیم شده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه محور اصلی پیام ملت ایران استقلال بود و امروز ایران اسلامی مستقل‌ترین کشور در جهان است، گفت: ایران اسلامی کشوری وابسته به شرق و غرب نیست، خود تشخیص می‌دهد، تصمیم می‌گیرد و اقدام و عمل می‌کند. امروز در ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی ما اعلام می‌کنیم که ملت ایران بر این سیاست استوار بوده و از شرق و غرب و هیچ کشور قدرتمندی دستور نمی‌گیرد چرا که خود دارای قدرت، جایگاه و اقتدار است.

وی با بیان اینکه امروز آزادی فکر و اندیشه، آزادی قلم و بیان و آزادی در حوزه‌های مختلف در ایران تضمین شده است، گفت: امروز در ایران اسلامی احترام به رأی و خواست جمهور مردم برخلاف مدعیان دموکراسی به شکل واقعی وجود دارد و همه نهادهای انقلاب و کشور با رأی ملت تعیین و مستقر می‌شوند.

عبور از تهدیدها به برکت حضور مردم‌

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «یک ۲۲ بهمن تماشایی دیگر / ‏مردم سنگ تمام گذاشتند» نوشت: پهنه ایران، دیروز جلوه عشق وصف‌ناپذیر مردم به ارزش‌های انقلاب بود. ملت بزرگ ایران در یوم‌الله ۲۲ بهمن و در سالروز ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی با شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر انگلیس» به خیابان‌ها ریختند و آرزوهای رژیم مافیایی آمریکا، رژیم پلید صهیونیستی و انگلیس خبیث را بار دیگر لگدمال کردند. ۱۴۰۰ بخش و شهر و ۳۵ هزار روستا روز یکشنبه میدان حضور، مجاهدت و اعلام وفاداری مردم به آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی و شهیدان و عرصه بیزاری و کوبیدن سیلی به دشمنان بود. حضوری باشکوه که بار دیگر تماشایی و پرشورتر از قبل بود و مردم سنگ‌تمام گذاشتند.

سیدمجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اعلام کرد؛ بر اساس آمار جمع‌آوری شده ما به‌طور متوسط بیش از ۲۰ درصد افزایش حضور مردم را نسبت به سال قبل داشتیم، حتی در برخی از استان‌ها هم افزایش حضور مردم بیش از ۵۰ درصد گزارش شده است.

عبور از تهدیدها به برکت حضور مردم‌

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «دوباره بدحجاب‌ها محبوب شدند!» نوشت: دیروز هم در جشن تولد ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی مثل همه ۲۲ بهمن‌های سال‌های گذشته به خیابان‌ها رفتیم و با سرزندگی و نشاط شعار دادیم و پرچم سه‌‎رنگ جمهوری اسلامی را در دست‌هایمان تکان دادیم و با خنده و شادمانی و رضایت به خانه‌هایمان برگشتیم. دیروز هم صداوسیمای ما و خبرگزاری‌های ما از ملت حاضر در صحنه، تصاویر و فیلم‌های فراوانی منتشر کردند که باز هم در بسیاری از آن‌ها خانم‌ها و دخترانی با حجاب شل و ضعیف حاضر بودند و البته قوی و قاطع از انقلاب و اسلام و جمهوری اسلامی و ایران حمایت می‌کردند و باز هم سوپرانقلابی‌های پشیمان و ضدانقلاب و براندازان، این موضوع را سوژه استهزا و تمسخر کردند و به تصور و ادعای خودشان به این «استاندارد دوگانه» تاختند.

احساس می‌کنم کسانی که وظیفه دارند درباره این موضوع روشنگری کنند، به وظیفه خودشان عمل نمی‌کنند یا رودربایستی دارند و خجالت می‌کشند که موضع حق را در این باره تبیین کنند. ممکن است این نظر نامحبوب باشد، اما اجازه بدهید یک‌بار برای همیشه به عنوان «نگاه» و «دیدگاه» هم که شده، خوانده و دیده شود. بله درست است؛ نظام و دستگاه‌های تبلیغاتی طی این سال‌ها در این موضوع همیشه به همین صورت عمل کرده‌اند که ذکر شد و کار درستی هم کرده‌اند. بر اساس آموزه‌های اهل بیت علیهم‌السلام نوع ارزیابی ما از رفتارها به دو شکل تقسیم می‌شود: یا طرف جزو دینداران و حق‌مداران است یا نیست. اگر نیست ما هم از خودش و هم رفتارهای ناشایستش باید برائت کنیم، اما اگر طرف ما دیندار و حق‌مدار است از کارش، رفتارش و اعمال خلاف شرعش اعراض می‌کنیم، اما از خودش نه. گاهی حتی همین اعراض را هم کم‌رنگ یا حذف می‌کنیم، به دلیل اینکه او را در یک بزرگراه مهم حق‌محوری می‌بینیم.

عبور از تهدیدها به برکت حضور مردم‌

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود با تیتر «در جست‌وجوی صلح» به سفر وزیر امور خارجه به لبنان پرداخت و نوشت: ظهر جمعه، بیستم بهمن، وزیر امور خارجه ایران در آغاز سفر منطقه‌ای خود، با هیئت عالی‌رتبه‌ای که به همراه داشت، وارد لبنان شد تا بار دیگر در خاورمیانه‌ای که در میان آتش جنگ و ویرانی است، به دنبال روزنه‌ای از صلح باشد. بیروت اولین مقصد امیرعبداللهیان بود؛ شهری خاموش که چند سالی است دیگر به عروس خاورمیانه شباهتی ندارد. اولین تصویر از بیروت، شهری رها شده میان بحران‌های اقتصادی و امنیتی است. نبود قدرت مرکزی و نداشتن انسجام سیاسی و اداری، شهری را که روزی مقصد گردشگران از نقاط مختلف دنیا بود تا حسرت دیدن مروارید مدیترانه را بر دل نداشته باشند، به بن‌بستی فرو برده است که حتی لبخند را بر چهره کودکان هم نمی‌توان دید. خشم و عصیان در پشت چشمان ساکنان این سرزمین که ماه‌هاست نتوانسته است یک رئیس‌جمهور داشته باشد، نهفته شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان درباره رایزنی‌ها در لبنان اظهار کرد: گفت‌وگوهای بسیار سازنده و مهمی را با مقامات عالی رتبه کشور دوست، لبنان داشتیم. وی ادامه داد: به‌تبع مناسبات دوجانبه تهران و بیروت در بهترین وضعیت خود در زمینه‌های مورد علاقه و مشترک قرار دارد.

وزیر خارجه افزود: در خصوص راه‌های گسترش همکاری‌ها و کمک به پیشرفت و توسعه لبنان، گفت وگوهای مهمی را داشتیم. در زمینه مسائل منطقه‌ای، دیدگاه‌های مشترکی بین ایران و لبنان وجود دارد.

وی تصریح کرد: علی رغم علاقه‌مندی نتانیاهو به استمرار جنگ، برداشت‌ها حاکی از آن است که منطقه به سمت امنیت و ثبات در حرکت است. از ابتدای بحران جنگ غزه اعلام کرده‌ایم جنگ راه حل نخواهد بود.

عبور از تهدیدها به برکت حضور مردم‌

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود با تیتر «تب «پول» کم شد» نوشت: بنا بر جداول مرکز آمار ایران، رشد نقطه به نقطه پول در مهرماه سال جاری به ۳۶.۴ درصد رسیده که کمترین مقدار دو سال اخیر است. در فروردین‌ماه سال جاری این رقم ۷۵ درصد گزارش شده بود؛ اما در هفت‌ماه نخست سال جاری یک مسیر کاهشی را ثبت کرده است. همسو با این روند نسبت پول به نقدینگی نیز به رقم ۲۴.۳ درصد رسیده که نسبت به ابتدای سال ۱.۷و احد درصد کاهش نشان می‌دهد. این ارقام نشان می‌دهد که در سال جاری «انتظارات تورمی» در یک مسیر کاهشی قدم گذاشته است و در صورتی که اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، این روند تا پایان سال تداوم خواهد داشت. البته این جزئیات مربوط به مهرماه است و از مهر تا به امروز، تحولات جدیدی رخ داده؛ به‌نحوی‌که احتمالاً در دی و بهمن، تحت تأثیر تحولات اخیر روند کاهشی رشد پول متوقف شده است. اما با فعال شدن سود سپرده ۳۰ درصدی و کاهش شدت اثر تنش‌های منطقه‌ای این انتظارات دوباره در مسیر کاهشی قدم گذاشته است.

عبور از تهدیدها به برکت حضور مردم‌

کد خبر 727504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.