۱۲۰۰ زباله‌گرد در ارومیه وجود دارد

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در شهر ارومیه نزدیک به ۱۲۰۰ نزباله‌گرد فعالیت دارند و از این کار، امرار معاش می‌کنند.

احد یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در شهر ارومیه نزدیک به ۱۲۰۰ زباله‌گرد فعالیت دارند و از این کار امرار معاش می‌کنند.

وی افزود: شهرداری باید اقدامات لازم را با سیاست کلی و بسته کامل برای ساماندهی مباحث مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا را در جهت ایجاد سرمایه و درآمدهای پایدار و رفع معضلات شهری از جهت آلودگی بصری شهری و حذف مشاغل مزاحم کاذب مورد توجه قرار دهد.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به لزوم همکاری و تعامل شهروندان با شهرداری در بحث تفکیک از مبدا زباله گفت: شهرداری باید مشوق‌های لازم برای افزایش هم‌افزایی و سوق به همکاری شهروندان در بحث تفکیک زباله از مبدأ را در دستور کار خود قرار دهد.

یوسفی تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری باید در استفاده از تجارب و سیاست‌های موفق و پیشرو کلانشهرهای کشور در اجرای مباحث خدمات شهری، ساماندهی پسماند، تفکیک زباله و نخاله‌های ساختمانی اهتمام ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم استفاده شهرداری ارومیه از تکنولوژی‌های نوین در بحث تفکیک زباله از مبدا بیان کرد: به‌تازگی در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی نرم‌افزارهای شبیه‌سازی شده از نرم‌افزار اسنپ برای اعلام و جمع‌آوری زباله‌های تفکیک شده در سطح شهر تولید شده است که می‌توان از این طریق گام مؤثری برای اجرای این موضوع برداشت.

یوسفی با اشاره به ضرورت واکسیناسیون، پلاک‌کوبی و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد چه توسط پیمانکاری یا خود شهرداری تصریح کرد: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد یکی از وظایف اصلی شهرداری است و در کل دنیا به مدیریت این معضل تاکید شده و حذف کلی مدنظر نبوده است، چرا که وجود سگ‌های ولگرد در شهر برای ادامه چرخه اکوسیستم محیط زیست و مقابله با حیوانات موذی نقش بسزایی دارد.

وی با انتقاد از جداسازی مسیر پیاده‌رو و ماشین‌روی خیابان عطایی با نیوجرسی و اعتراض اهالی و کسبه در محل عنوان کرد: بعضی مسیرها موجب جداسازی پیاده‌رو و ماشین‌روی خیابان عطایی انجام شده است که مورد گلایه‌هایی از طرف کسبه بود و شهرداری باید در اسرع وقت با اقدامات کارشناسی و راهکارهای جایگزین برای حل مشکل اهتمام ویژه داشته باشد.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان با انتقاد از اینکه قراردادهای همکاران مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در پرداخت بیمه جز مشاغل سخت و زیان‌آور واریز نشده است، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان واریز مبالغی به عنوان مابه‌التفاوت در زمان بازنشستگی توسط همکاران مدیریت پسماند شهرداری در وجه بیمه قابل قبول نیست و شهرداری باید در اسرع وقت اقدامات لازم را در راستای حل مشکل بیمه‌ای همکاران مدیریت پسماند انجام دهد.

کد خبر 727453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.