جشنواره امسال تصویری از قهرمانان ملی به جای گذاشت

دبیر چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر گفت: در جشنواره امسال تصویری از قهرمانان ملی از جمله شهیدان کاظمی، شیرودی و زین‌الدین به یادگار گذاشت و هر روز از جشنواره به یاد هنرمندان از دست رفته برگزار کردیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجتبی امینی شامگاه یکشنبه _بیست‌ودوم بهمن_ در اختتامیه چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر ضمن خوشامدگویی به حضار و تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد شهدای کرمان و غزه اظهار کرد: به پایان یازده روز خاطره‌انگیز و پرشور رسیدیم و پرونده این دوره از جشنواره بسته شد.

وی افزود: در بخش ملی و رقابتی نفس‌گیر ۳۳ فیلم با حضور سینماگران، نمایندگان رسانه‌ها اکران و نشست‌های با انتقاد و گلایه داشتیم، همچنین در بخش نگاه نو که یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها و محل ظهور و بروز سینماگران جوان است، آثاری روی پرده رفت که امیدوارکننده و نوید بخش حضور نسل جوان بود.

دبیر چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه توجه به بخش نگاه نو در این دوره به دلیل افزایش تولید فیلم‌های اول بود که همه آن‌ها بخت حضور در جشنواره را نداشتند اما تلاش کردیم زمینه حضور و دیده شدنشان را در بخش نگاه نو فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: جشنواره امسال تصویری از قهرمانان ملی از جمله شهیدان کاظمی، شیرودی و زین‌الدین به یادگار گذاشت و هر روز از جشنواره را نیز به یاد هنرمندان از دست رفته برگزار کردیم.

امینی عنوان کرد: در زمینه تولید محتوا و توجه به مضامین ملی و استراتژیک و تمرکز بر سینمای پرمخاطب در جشنواره امسال به تعادل رسیده‌ایم و می‌توانیم این تنوع و تکثر را امتیازی بزرگ برای جشنواره بدانیم.

وی گفت: برگزاری اکران‌های پرشور در استان‌ها و سالن‌های مملو از جمعیت در تهران این چشم‌انداز را مقابل دیدمان جان بخشید که اکران سال پیش‌رو گرم و پررونق است.

دبیر چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر مطرح کرد: تمرکز رسانه‌ها برای پوشش رخدادها و آثار جشنواره کم‌نظیر بود و بر خود واجب می‌دانم از این همدلی و همیاری تشکر کنم و امید است شور و حال جشنواره در اکران ۱۴٠۳ جاری باشد.

امینی با یادآوری اینکه در بخش بین‌الملل، حضور مهمانان، فیلمسازان، اساتید و داوران به بهتر برگزار شدن این بخش انجامید، اظهار کرد: علاوه بر نمایش فیلم، نشست‌های تخصصی برگزار و مورد توجه واقع شد.

وی ادامه داد: چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با همراهی گروهی بزرگ از همراهی حوزه‌های مختلف به پایان راه خود رسید و خاطرات آن تجربه‌ای گرانقدر برای سینمای ایران است.

کد خبر 727432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.