جشنواره فجر چهل‌ودوم به آرمان‌های مردم ایران نزدیک‌ بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جشنواره فجر چهل‌ودوم به آرمان‌های مردم ایران نزدیک‌تر بود و حضور پرشور پیشکسوتان و جوانان روزها و شب‌های باشکوهی را برای همه جامعه ایرانی رقم زد، گفت: جشنواره در همه استان‌ها با کمیت و کیفیت برقرار و نقاط افتخارآمیز تاریخ به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه یکشنبه _بیست‌ودوم بهمن_ در اختتامیه چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر ضمن تبریک حلول ماه شعبان و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و یکی از نشانه‌های این امر آن است که قله رویدادهای فرهنگ ما به نام فجر انقلاب نامگذاری شده است.

وی افزود: این اتفاق مهم برای اصحاب هنر ثبت شده تا در روزهای باشکوهی که ملت ایران استقلال، آزادی، عدالت، معنویت و تمام آرمان‌های خود را در قامت انقلاب اسلامی به پیروزی رساند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه خانواده فرهنگ و هنر پررونق‌ترین دوره خود را تجربه کرد، عنوان کرد: از ابتدای امسال تا امروز هیچ روزی در سال بر اصحاب فرهنگ و هنر سپری شد جز اینکه رویدادی باشکوه را تجربه کردند و امروز در نقطه طلایی رویدادهای سینمایی قرار داریم.

وی با تاکید بر اینکه امروز سینمای ایران همپای دیگر عرصه‌های فرهنگی و هنری روزهای باشکوه را تجربه می‌کند، گفت: بیش از هزار و ۱٠٠ میلیارد تومان فروش سینما با حدود ۲۷ میلیون تماشاگر و ساخت حدود ۳٠٠ سالن سینما بخشی از کارنامه دولت دفاع در عرصه فرهنگ و هنر است.

اسماعیلی با بیان اینکه جشنواره فجر چهل‌ودوم به آرمان‌های مردم ایران نزدیک‌تر بود و حضور پرشور پیشکسوتان و جوانان روزها و شب‌های باشکوهی را برای همه جامعه ایرانی رقم زد، تصریح کرد: جشنواره در همه استان‌ها با کمیت و کیفیت برقرار شد و نقاط افتخارآمیز تاریخ از جمله ملی شدن نفت، پانزدهم خرداد، کاروان اسرای کربلا، دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری اینکه امید است این مسیر با قوت ادامه پیدا کند، توضیح داد: خبر مهمی که امسال اعلام شد، ساخت بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی، هنر برای خانه جشنواره‌های فجر انقلاب اسلامی بود که در گذر فرهنگی تهران ساخته می‌شود و امید است قبل از جشن پنجاهمین سالگرد پیروزی اتقلاب اسلامی آن را برقرار کنیم.

کد خبر 727431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.