ترجمان امروز دهه فجر ایجاد امید در دل ملت ایران و همه ملت‌های جهان است

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت معتقد است با مشارکت مردم بسیاری از مسائل حل می‌شود، گفت: وظیفه امروز ما است که امید ایجاد کنیم، ترجمان امروز دهه فجر ایجاد امید در دل ملت ایران و در دل همه ملت‌های جهان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، سید ابراهیم رئیسی، ظهر امروز _دوشنبه بیست‌ودوم بهمن_ در مراسم چهل و پنجمین پیروزی سالگرد انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مردم با حضور پرشکوه خود نشان دادند ذره‌ای برای اراجیف دشمن اهمیت قائل نیستند، اظهار کرد: امسال هم مردم سنگ تمام گذاشتند.

وی افزود: ما در دولت سیزدهم تمام توان خود را به کار گرفتیم تا معضلات مردم را احصا و در مسیر رفع آن‌ها برنامه ریزی و اقدام کنیم.

رئیس‌جمهور ضمن تبیین موفقیت‌های انقلاب اسلامی از زمان پیروزی تا به امروز، خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب حتی پزشکان هم از کشورهای همچون هند وارد ایران می‌شدند، اما امروز جزو کشورهای برتر در حوزه تراز علمی هستیم.

باید زودتر بمباران‌ها بر مردم غزه قطع شود

رئیس جمهور گفت: باید زودتر بمباران‌ها بر مردم غزه قطع شود. همه عالم بدانند که رژیم صهیونیستی رفتنی است و مرگ این رژیم فرا رسیده است. غربی‌ها بسیار تلاش کردند که ما از دفاع از فلسطین دست برداریم با جنگ، تحریم و محاصره اقتصادی و بارها به ما پیام دادند که از دفاع از فلسطین دست بردارید اما حق با جمهوری اسلامی و مقتدای ما است که فلسطین مساله اول جهان اسلام است و قدس باید آزاد شود.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: بسیار تلاش کردند که ما عزت و اقتدار و استقلال نداشته باشیم اما ملت ما این مسیر را طی کرد و امروز در ۴۵ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید بگوییم که مردم ما بارها تاکید کرده‌اند که می‌توان با اتکا به مبانی انقلاب اسلامی و اصول حیات بخش قانون اساسی و سیاست‌های جمهوری اسلامی کشور را پیش برد و پیشرفت داشت و بر مبانی جمهوری اسلامی ایران پافشاری کرد. ما معتقدیم هم پافشاری بر مبانی شکوهمند انقلاب اسلامی و هم پیشرفت کشور باید در کنار هم باشد و هر دو محقق خواهد شد، چرا که عده‌ای معتقدند یا پافشاری بر مبانی انقلاب یا پیشرفت که این درست نیست.

وی با بیان اینکه ملت ایران موفق شدند کودتا، توطئه و تجزیه طلبی را پشت سر بگذراند، اضافه کرد: مردم ما مشکلات را خوب شناختند و با مقاومت و ایستادگی نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کردند.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز با بیداری در منطقه و آنچه از دستاوردهای انقلاب اسلامی داریم بدون شک هیچ مانعی سر راه ما نخواهد بود و در مسیر پیشرفت گام خواهیم برداشت.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: آنچه ما و تمام ملت‌ها در دنیا شاهد آن هستیم آن است که بزرگداشت انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن تنها بیان یک رخداد نیست، بیان یک تاریخ گذشته نیست بلکه گفتمانی است که امروز و آینده انقلاب اسلامی را رقم خواهد زد.

وی اظهار کرد: پیام انقلاب اسلامی، گفتمان برتر، تحول آفرین و اثربخش و پیام رهایی و استقلال و مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان است.

رئیس جمهور گفت: ملت ما عزت را به جای ذلت قرار دادند و استقلال را به جای وابستگی همه جانبه به بیگانگان انتخاب کردند و در همه جای کشور فریاد استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سر دادند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مستقل‌ترین کشور در جهان جمهوری اسلامی ایران است، تاکید کرد: وابسته به شرق و غرب نیست و خودش تشخیص می‌دهد، تصمیم می‌گیرد و اقدام می‌کند. پیام نه شرقی و غربی همواره مورد توجه مردم است و هنوز هم اینگونه است و از شرق و غرب و هیچ کشور قدرتمندی دستور نمی‌گیریم و خودمان دارای جایگاه و اقتدار هستیم.

وی ادامه داد: گذشت آن زمان که بیگانگان برای ما تصمیم می‌گرفتند. امروز در جمهوری اسلامی ایران آزادی فکر و اندیشه، قلم و بیان تضمین شده است. گذشت آن زمان که برای یک اعلامیه فردی را شکنجه می‌کردند. امروز فضای رسانه‌ای کشور، فضای روزنامه‌ها و فضای دیجیتال را ببینید که انتقادات گفته می‌شود و نوشته می‌شود. آزادی در جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی تضمین شده است و این آزادی حقیقی است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بسیاری از افراد و کشورها مدعی جمهوریت هستند، اضافه کرد: این کشور ما ایران است که رأی مردم را محترم می‌داند و تمام نهادهای کشور برخاسته از رأی مردم است و هر سال انتخابات برگزار کرده‌ایم و برای تشکیل همه نهادها به آرای مردمی مراجعه می‌شود.

آیت الله رئیسی ادامه داد: کسانی که مدعی دموکراسی هستند، به رأی مردم خود احترام نمی‌گذارند اما جمهوری اسلامی ایران به رأی مردم متکی است؛ همان طور که امام راحل فرمودند میزان رأی ملت است. بدون حضور و مشارکت مردم امکان ندارد کاری در کشور انجام شود. هر جا مردم پشتیبان بودند، موفق بودیم. الان هم پیشرفت کشور در گرو حضور مردم است.

تا ابد برای خاک ایران جان خواهیم داد

وی با بیان اینکه دشمن همواره در تلاش بوده است تا به اقتدار ایران خدشه وارد کند، اضافه کرد: برای مثال ۸ سال جنگ تحمیلی علیه مردم ایران اتفاق افتاد، اما بازهم با تلاش و جانفشانی مردم بود که حتی یک وجب از خاک ایران در اختیار بیگانگان قرار نگرفت در حالی که پیش از انقلاب با یک تشر آمریکایی، بخشی از کشور را هدیه می‌دادند، اجازه نداده و نخواهیم داد که یک وجب از خاک ایران در اختیار بیگانگان قرار گیرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: اقتدار نظامی و بنیه دفاعی کشور برای همه دشمنان و کسانی که تجاوز به این آب و خاک را در سر می‌پرورانند، بازدارندگی دارد. امروز می‌بینید که ادبیات تهدید کاملاً به حاشیه رفته و دیگر کسی بر زبان جاری نمی‌کند که گزینه نظامی درباره ایران روی میز است و این به علت بنیه دفاعی ما و حضور میلیونی مردم در سراسر کشور است.

در تولید علم در دنیا حرف اول را می‌زنیم

آیت الله رئیسی عنوان کرد: پیشرفت‌های زیاد کشور به برکت خودباوری، خداباوری و مردم باوری را ببینید. پیشرفت‌های علمی، فناورانه، صنعتی و هسته‌ای و قریب به ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان را ببینید. در تولید علم در دنیا حرف اول را می‌زنیم و در دنیا هم رتبه ۱۵ را در عرصه علمی داریم. در عرصه‌های پزشکی و نانوفناوری از سرآمدان جهان شدیم، اما قبلاً برای تجهیز و تعمیر یک دستگاه باید منتظر مستشاران خارجی می‌ماندیم اما الان عزیزان ما خود توانمندی دارند و به روز هستند.

وی ادامه داد: به برکت آموزه‌های دینی و آنچه امام و رهبری به ما آموختند، مردم ما می‌خواهند آزاد و مستقل و مسلمان زندگی کنند. آنجا که مطابق با فرمایشات امام و رهبری عمل کردیم موفق شدیم و در جاهایی که اینگونه نبودیم، عقب ماندگی داریم. تاکید دولت بر آن است که کشور را در ریلی مدیریت کند که مطابق با فرامین مقام معظم رهبری و اندیشه‌های امام است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه موظف هستیم در مسیر جبران عقب ماندگی‌ها اقدام کنیم، افزود: اصلاح نظام بانکی، مالیاتی، شفاف سازی، چابک سازی و حذف ساختارهای فسادزا مسائلی است که دنبال می‌کنیم.

آیت الله رئیسی از کاهش آمار بیکاری در کشور خبر داد و گفت: سعی داریم با بهبود فضای اقتصادی و اتکا بر فرهنگ مسائل ملی را پیش ببریم. آمار بیکاری کاهش چشمگیری داشته که مسبوق به سابقه نبوده است.
وی به اهمیت احیای واحدهای راکد تاکید کرد و ادامه داد: ۷ هزار واحد تولیدی نیمه تعطیل یا تعطیل به همت دولت به چرخه تولید بازگشته است. سرمایه گذاری داخلی و خارجی افزایش یافته است. شاهد افزایش بیمه و بیمه سلامت مردم هستیم.

برای مقابله با تنش آبی اقدام کردیم

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی داشته‌ایم و معتقدیم دستیابی به رشد اقتصادی بالا امکان پذیر است، عنوان کرد: رشد تولید و کاهش تورم در تولید برقرار است و جریان تورم هم کاهشی شده است، با ادامه این روند آینده بسیار روشنی برای کشور متصور هستیم و اعتقاد داریم در مسیر توسعه زیرساخت‌ها گام برداشته‌ایم، برای مثال رفع ناترازی برق در دستورکار قرار گرفته و در آینده نه‌چندان دور می‌توانیم مدعی صادرات برق در منطقه باشیم.

رئیس جمهور افزود: برای مقابله با تنش آبی اقدام کردیم و حل مشکل تنش آبی ۳۶۰۰ روستا حل شده است. شرکت‌های دانش بینان به مرز ۱۰ هزار شرکت رسیده است. اقداماتی انجام می‌دهیم تا عقب ماندگی‌ها جبران شود. دانشگاه‌ها فعال شده و ارتباط شأن با مراکز تولیدی فعال شده است و به خواست خداوند، قطار پیشرفت سرعت خواهد یافت و مشکلات حل می‌شود.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: در حال حاضر فلسطین مساله اول بشریت و جهان شده است و باید همه روابط اقتصادی و معاملات با رژیم صهیونیستی قطع شود.

وی تاکید کرد: پیشنهاد ما اخراج رژیم صهیونیستی از سازمان ملل است چرا که بسیاری از قطعنامه‌ها و قوانین بین المللی و میثاق‌ها را زیر پا گذاشته است.

کد خبر 727360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.