ضریب رشد جمعیت تیران و کرون منفی است

رئیس اداره ثبت احوال تیران و کرون گفت: ضریب رشد جمعیت در این شهرستان در سال جاری نسبت به سال گذشته منفی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، اصغر رضا زاده امروز _شنبه بیست‌ویکم بهمن- در آئین افتتاح اولین دفتر پیشخوان ثبت احوال تیران و کرون اظهارکرد: با افتتاح این مرکز‏ خدمات به روز رسانی اسناد سجلی توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه دفتر پیشخوان ثبت احوال توسط بخش خصوصی راه اندازی می‌شود، افزود: این اولین دفتر در این شهرستان است که خدمات صدور شناسنامه جدید، کارت هوشمند ملی و صدور المثنی سجلی را انجام می‌دهد.

رئیس اداره ثبت احوال تیران و کرون یادآورشد: ثبت وقایع حیاتی مثل تولد، فوت، ازدواج و طلاق در اداره ثبت احوال شهرستان مثل گذشته انجام می‌شود ولی به روز رسانی اسناد سجلی از این پس در دفتر پیشخوان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تولید نزدیک به ۶۰۰ نوزاد در تیران و کرون، تصریح کرد: این میزان توسط در مقایسه با سال گذشته کاهشی بوده که ضریب رشد جمعیت منفی را نشان می‌دهد.

رضا زاده با بیان اینکه امسال نزدیک به ۴۰۰ نفر در تیران و کرون فوت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: میزان فوت افراد این منطقه نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی به صدور شناسنامه جدید و کارت ملی برای مردم این منطقه اشاره کرد و اذعان داشت: ۱۵۰۰ شناسنامه جدید و ۱۵۰۰ کارت ملی برای مردم تیران و کرون در مدت ۱۰ ماه گذشته صادر شده و این روند ادامه دارد.

رئیس اداره ثبت احوال تیران و کرون با اشاره به برگزاری انتخابات گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری این برنامه در ۱۱ اسفندماه سال جاری صورت گرفته و در روز انتخابات این اداره برای رفع مشکلات احتمالی و استعلام اسناد سجلی فعال است.

وی از عموم مردم خواست تا نسبت به رفع مشکلات اسناد سجلی خود برای حضور در انتخابات اقدام کنند و نگذارند در روز ۱۱ اسفند دچار مشکل استعلامی بشوند.

رضا زاده یادآورشد: اداره ثبت احوال یکی از مهمترین ارکان انتخابات محسوب می‌شود که بررسی اسناد سجلی و هویت افراد را انجام داده و در صورت بروز مشکل باید رسیدگی کند.

کد خبر 727257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.