نشانه مسلمان بودن را حضور در میدان می‌دانست

شهید راستگو همواره می‌گفت اگر بخواهیم اسم خودمان را مسلمان بگذاریم نباید در خانه‌های خود بنشینیم، بلکه باید به میدان مبارزه راه پیدا کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در راه انقلاب اسلامی و رسیدن به حقیقت، صلح و دوستی جوانان زیادی پر کشیدند، از این رو باید به وجود مقدس و پاکشان همواره توجه داشت.

این شهیدان برای ما قد خم کردند و با دل بریدن از خود، خانواده و جهانی هستی در راه رسیدن به هدفی والا قیام کردند تا امروز ما قد علم کنیم و مقابل دیگران سربلند باشیم؛ در ادامه مروری بر زندگینامه یکی از آن‌ها خواهیم داشت:

شهید محمد راستگو سال ۱۳۲۶ در روستای نیارق از توابع استان اردبیل در یک خانواده مذهبی متولد شد و به دلیل فقر مالی از تحصیل بازماند و در کنار پدر به کشاورزی مشغول شد و در سال ۱۳۴۷ نیز ازدواج کرد و صاحب یک دختر و یک پسر شد.

او در روزهای اوج انقلاب کنار مردم انقلابی که علیه حکومت پهلوی قیام کرده بودند قرار گرفت و در راهپیمایی‌ها و تظاهرات حضوری فعال داشت.

محمد راستگو از همان کودکی فرایض دینی را به جای می‌آورد و همواره می‌گفت اگر بخواهیم اسم خودمان را مسلمان بگذاریم، نباید در خانه‌های خود بنشینیم، بلکه باید به میدان مبارزه راه پیدا کنیم.

در همین راستا وی جهت یاری انقلاب و اهدای کمک مالی به مبارزان انقلابی چندین نوبت به قم رفت، تا اینکه در ۱۸ دی ۱۳۵۷ در زادگاهش مقابل ژاندارمری هنگام تظاهرات، بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید و پیکر او را در گلزار شهدای پنج‌تن‌آل‌عبا در روستای نیارق به خاک سپردند.

کد خبر 727157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.