۲۴۴ نفر آمار قطعی نامزدهای انتخابات در یزد/ رقابت ۶۱ نفر برای هر کرسی

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: آمار قطعی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان یزد ۲۴۴ نفر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط‌عمومی استانداری یزد، سعید رستگاری با اشاره به پایان روند بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آمار قطعی و نهایی داوطلبان استان یزد به ۲۴۴ نفر رسید و ۷۰ درصد افراد ثبت‌نام شده، تأیید صلاحیت شدند.

وی افزود: ۱۰۴ نفر از نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه یزد از جمله شهرستان‌های یزد، اشکذر و زارچ داوطلب نمایندگی شدند.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه اردکان ۳۳ و در حوزه انتخابیه تفت از جمله شهرستان‌های تفت و میبد نیز ۵۰ نفر داوطلب نمایندگی مجلس دوازدهم هستند.

رستگاری با اشاره به نامزدی ۵۷ نفر برای گسترده‌ترین حوزه انتخابیه کشور اضافه کرد: از حوزه انتخابیه مهریز شامل شهرستان‌های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم، مهریز و مروست، ۵۷ نفر برای راهیابی به مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از استان یزد از هر حوزه انتخابیه یک نفر راهی مجلس می‌شود، عنوان کرد: در مجموع چهار نفر از استان راهی مجلس می‌شوند، بر این اساس و با توجه به آمار تأیید صلاحیت‌شدگان در استان یزد برای هر صندلی مجلس، ۶۱ نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد افزود: البته احتمال انصراف و کناره‌گیری برخی نامزدها تا روز انتخابات وجود دارد.

کد خبر 727048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.