توجه شورای شهر اصفهان به قانون حمایت از جوانی جمعیت/ لزوم گسترش رویدادهای بازی‌محور در شهر

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای ششم اصفهان به قانون حمایت از جوانی جمعیت و خانواده توجه کرده است، به‌نحوی که تخفیف ویژه برای خانواده‌های دارای ۳ فرزند جهت بازدید از مراکز تفریحی شهرداری را مصوب کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید نادرالاصلی در ویژه برنامه «شورای نو» که با محوریت «اهمیت نشاط اجتماعی در کودکان» برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که هر سال به میزبانی شهر اصفهان برگزار می‌شود، یک فرصت است و قصد داریم با برگزاری این رویداد، برای کودکان و نوجوان کشور برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: اگرچه مجریان و گردانندگان این جشنواره بین‌المللی بزرگسال هستند، اما بخش زیادی از اجرای آن توسط کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و امیدواریم با اما و اگرهایی که در برگزاری این دوره از جشنواره وجود داشت، بتوانیم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فوق‌العاده اصفهان را از طریق این رویداد بیشتر به نمایش بگذاریم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: امروز، کودکان از فیلم‌های شبکه تلویزیونی «پویا»، آموزش‌هایی را فرا می‌گیرند و شایسته است در قالب جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز نکته‌های آموزشی برای زندگی ارائه شود.

نادرالاصلی گفت: باید کودکان و نوجوانان در این جشنواره بین‌المللی شاد شوند، به وجد بیایند و هیجانات خود را تخلیه کنند، همچنین در برگزاری این جشنواره دخیل شوند، اما در کنار آن باید آموزش‌های لازم را نیز فراگیرند.

وی با بیان اینکه این جشنواره با هزینه مردم اصفهان برگزار می‌شود، بنابراین باید دستاوردهای خوبی نیز برای مردم این شهر به‌همراه داشته باشد، افزود: سال جاری سعی شد بخش قابل توجهی از برنامه‌های این جشنواره به محله‌های اصفهان هدایت شود که این کار یکی از موفقیت‌های این دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بود.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: مهم‌تر آنکه داوران این جشنواره، کودکان و نوجوانان بودند که به خوبی برای ارزیابی فیلم‌ها سازماندهی شدند.

رویدادهای شهری به‌طور متوازن در تمام مناطق شهر اصفهان برگزار می‌شود

نادرالاصلی ادامه داد: شرایط امروز محله‌های اصفهان به دلیل توسعه شهری و توسعه معابر همچون قبل نیست تا کودکان و نوجوانان بتوانند در آن به‌راحتی بازی کنند و بسیاری از بازی‌های کودکانه که در قدیم وجود داشت، منسوخ شده است، اما باید فرصت‌هایی برای بازی‌های کودکانه در پارک‌های شهر فراهم شود.

وی با تاکید بر گسترش رویدادهای بازی‌محور به‌ویژه بازی‌های فکری برای کودکان و نوجوانان افزود: باید زمینه‌های ایمن برای تفریح کودکان و نوجوانان در شهر اصفهان فراهم کرد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان دوچرخه را یک وسیله نقلیه پاک برای تردد و همچنین نشاط‌آور دانست و گفت: در گذشته‌ای نه چندان دور، اصفهان به دلیل استفاده زیاد مردم از دوچرخه برای انجام کارهای خود لقب «شهر دوچرخه‌ها» گرفته بود، اما امروزه تردد انبوه خودروها و رعایت نشدن قوانین و مقررات رانندگی فرصت را برای دوچرخه‌سواری ایمن و حمل‌ونقل پاک از شهروندان سلب کرده است.

نادرالاصلی گفت: در وجود تمام افراد جامعه ظرفیت‌ها و توانایی وجود دارد که با شناسایی و عمل به آن‌ها می‌توان ظرفیت‌ها و توانایی‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای این دوره، توجه به محله‌های کم‌برخوردار است افزود: در این رابطه محله‌های کم‌برخوردار، شناسایی و مشکلات آن‌ها در تمام حوزه‌ها احصا و اولویت‌بندی شده و برای رفع آن اعتبارات ویژه‌ای تخصیص داده شده است.

نادرالاصلی گفت: یکی از اقدامات مدیریت شهری اصفهان در توجه به محله‌های کم‌برخوردار، توسعه امکانات رفاهی، تفریحی، ورزشی، فرهنگی و آموزشی، همچنین توجه به مسائل شهرسازی است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: شورای ششم اصفهان به قانون حمایت از جوانی جمعیت و خانواده توجه کرده است، به‌نحوی که تخفیف ویژه برای خانواده‌های دارای ۳ فرزند جهت بازدید از مراکز تفریحی شهرداری را مصوب کرده است.

وی برگزاری رویدادهای شهری در محل‌های خاص شهر اصفهان را رد کرد و گفت: بعضی از برنامه‌ها ایجاب می‌کند در محل‌های خاص برگزار شود، اما رویدادهای شهری به‌طور متوازن در تمام مناطق شهر اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 726756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.