عرضه گسترده فیبر نوری در روستاهای بریتانیا

عرضه فیبر نوری به جوامع دور از دسترس در شهرستان‌های سراسر بریتانیا، از جمله اقدامات دولت این کشور در طول پروژه پنج میلیارد پوندی «گیگابایت» است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دولت بریتانیا به‌عنوان بخشی از پروژه پنج میلیارد پوندی گیگابایت خود، به استقرار زیرساخت‌های کامل فیبر نوری برای بیش از ۲۰۲ هزار ملک روستایی خواهد پرداخت. این شبکه‌ها در اختیار خانه‌ها، مشاغل و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی قرار خواهد گرفت. این پروژه زیرساختی حیاتی قابلیت‌های دیجیتال خانه‌ها و مشاغل روستایی را در سراسر کشور متحول می‌کند.

پنج قرارداد منعقد شده در این راستا به ارزش در مجموع بیش از ۳۹۴ میلیون پوند، به استقرار زیرساخت‌های کامل فیبر نوری برای املاک روستایی در باکینگهام‌شر، هرتفوردشر، برکشایر، لسترشر، وارویک‌شر، ساسکس، کنت، بدفوردشر، نورث‌همپتونشر و میلتون.کینز منتهی خواهد شد.

عرضه فیبر نوری به جوامعی با دسترسی دشوار در بریتانیا

اتصال با قابلیت گیگابایت

پروژه گیگابایت دولت بریتانیا با انتخاب زیرساخت‌های مناسب، سرعت چند گیگابایتی و قابلیت اطمینان بی‌نظیری را به صدها هزار محل اضافی در مناطق سراسر کشور ارائه و خانه‌ها و مشاغلی را هدف قرار می‌دهد که در برنامه‌های تجاری تأمین‌کنندگان پهنای باند گنجانده نشده‌اند و به بخش‌هایی از بریتانیا می‌رسد که در غیر این صورت ممکن است دسترسی دیجیتالی مورد نیاز خود را از دست بدهند. تا پایان سال ۲۰۲۵ دولت ۸۵ درصد از بریتانیا را هدف قرار داده است تا اتصال با قابلیت گیگابایتی داشته باشند و در نهایت تا سال ۲۰۳۰ این پوشش سراسری باشد.

قراردادها تحت یک فرآیند تدارکات عمومی رقابتی اعطا شد، شرکت برنده به گسترش و متراکم کردن ردپای شبکه موجود خود در این مناطق در کنار پروژه گیگابایت ادامه و عرضه خود را به تقریباً ۴۵۰ هزار محل اضافی در سراسر مناطق تعیین‌شده در برنامه هشت میلیونی خود گسترش خواهد داد. به این ترتیب مجموع مکان‌های بهره‌مند از امکانات جدید به حدود ۶۵۱ هزار مورد می‌رسد. برنامه‌ریزی دقیق بلافاصله با توسعه فیبر نوری در اولین محلی آغاز خواهد شد که انتظار می‌رود در اوایل سال ۲۰۲۵ متصل شود.

عرضه فیبر نوری به جوامعی با دسترسی دشوار در بریتانیا

عرضه ففیبر نوری در بریتانیا

بودجه این توسعه شامل بیش از ۷۸۲ میلیون پوند یارانه دولتی و تقریباً ۱.۲ میلیارد پوند سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی روی پهنای باند روستایی می‌شود. شبکه با استفاده از فناوری استاندارد طلایی XGS-PON ساخته شده است که می‌تواند تا سرعت ۱۰ گیگابایت بر ثانیه را پشتیبانی کند.

شبکه کامل فیبر نوری شرکای فعلی و آینده خود را قادر می‌سازد تا با خدمات پهنای باند بسیار سریع‌تر و مطمئن‌تری نسبت به شبکه‌های مبتنی بر مس قدیمی به مشتریان خدمات ارائه دهند.

برنامه راه‌اندازی کامل شبکه فیبر نوری فعلی تا یک سوم بازار بریتانیا را هدف قرار می‌دهد که بیش از هشت میلیون خانه، ۸۰۰ هزار کسب‌وکار، ۴۰۰ هزار سایت مرجع محلی و ۲۵۰ هزار نقطه دسترسی 5G را نشان می‌دهد. این پروژه در حال حاضر ۲۸۵ شهر، شهرک و روستا را معرفی کرده است که به‌عنوان بخشی از عرضه سراسری، ارتقای دیجیتالی دریافت خواهند کرد.

عرضه فیبر نوری به جوامعی با دسترسی دشوار در بریتانیا

کد خبر 726715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • saeid IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    0 0
    باسلام واحترام ، لطفا، خواهشنا همه وب سایت های بیهوده را از روی اینترنت پاک کنید و اینترنت پرسرعت برای همه جهانیان در دسترس باشد تا مردم دنیا سریعتر علم را یاد بگیرند و مشکلات به حداقل ممکن برسد. موفق باشید *