مشاوران مدارس برای رشد اعتقادی دانش‌آموزان اقدام جدی کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: مشاوران مدارس علاوه بر مسائل روانشناسی در حوزه مسائل اعتقادی و تربیتی هم اقداماتی را برای رشد دانش‌آموزان انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نقی سیاهکالی‌مرادی، ظهر امروز –چهارشنبه هجدهم بهمن- در کارگاه توانمندسازی مشاوران مدارس با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی که در سالن جلسات اداره‌کل آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: امروزه احساس نیاز به تقویت حوزه‌های مشاوره در دستگاه‌های مختلف وجود دارد که قبلاً این نیاز احساس نمی‌شد.

وی اضافه کرد: ارکان جامعه باید برای تأثیر مثبت در رفتار دانش‌آموزان تلاش کنند، آموزش خوب شروع کردن، خوب ادامه دادن و پایان صحبت در کلام به دانش‌آموزان و کنترل رفتار احساسی در دانش‌آموزان حائز اهمیت است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه آموزش مؤدبانه صحبت کردن، همدلی و تلاش برای فهم موقعیت حسی دیگران از دیگر اقدامات مشاوران مدارس است، گفت: برای تربیت دانش‌آموزان خوب باید در حوزه مهارت همدلی تلاش کنیم و این مهارت منجر به پذیرش افراد با خصوصیت‌های مختلف می‌شود.

سیاهکالی‌مرادی افزود: عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر رفتار پدرانه با دانش‌آموزان می‌تواند منجر به حل بسیاری از مسائل تعلیم و تربیت شود، همچنین مشاوران مدارس علاوه بر مسائل روانشناسی در حوزه مسائل اعتقادی و تربیتی هم اقداماتی را برای رشد دانش‌آموزان انجام دهند.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان از مهمترین مجموعه‌های کمک کننده در تحقق اهداف آموزش و پرورش و تعامل آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان عاملی تعیین‌کننده در کیفیت‌بخشی امور به ویژه در حوزه کنترل آسیب‌های اجتماعی از طریق راهکارهای مدرسه‌محور و مداخلات مختصر است.

کد خبر 726461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.