راه‌اندازی ویزای جدید عشایری دیجیتال در ژاپن

ویزای جدید موسوم به عشایری دیجیتال ژاپن از ماه آینده راه‌اندازی می‌شود و به شهروندان ۴۹ کشور از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد تا حداکثر ۶ ماه در این کشور بمانند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ژاپن با شهرهای شلوغ، مناظر طبیعی متنوع و فرهنگ پاپ مشهور جهان، مکان مناسبی برای ترکیب کار و سفر است. این کشور به‌طور فزاینده‌ای در حال باز کردن آغوش خود روی خارجی‌ها است تا بتواند اقتصاد و رقابت بین‌المللی خود را که به‌واسطه پیری جمعیتش تهدید می‌شود، تقویت کند.

بیش از دو میلیون اتباع خارجی در حال حاضر در ژاپن کار می‌کنند که بالاترین تعداد تاکنون محسوب می‌شود. از سوی دیگر این کشور در حال آماده شدن برای راه‌اندازی ویزای دیجیتالی عشایری در ماه آینده است که به شهروندان ۴۹ کشور از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد تا حداکثر ۶ ماه در این کشور بمانند.

درخواست‌کنندگان ویزای عشایری ژاپن

شهروندان ۴۹ کشور و منطقه واجد شرایط درخواست ویزای عشایری دیجیتال ژاپن هستند، یعنی کشورهایی که با این کشور معاهده مالیاتی امضا کرده یا هنگام بازدید از آن معاف از ویزا هستند. همه کشورهای اتحادیه اروپا شامل ارمنستان، بلاروس، گرجستان، ایسلند، لیختن‌اشتاین، مولداوی، موناکو، مقدونیه شمالی، نروژ، صربستان، سوئیس، ترکیه و بریتانیا از این کشورها محسوب می‌شوند. در خارج از اروپا نیز مردم استرالیا، کره جنوبی، سنگاپور و ایالات متحده از شهروندان دیگری هستند که می‌توانند برای این ویزا درخواست دهند.

راه‌اندازی ویزای جدید عشایری دیجیتال در ژاپن

ویزای موسوم به عشایری ژاپن متخصصان بسیار ماهر را به‌ویژه در بخش IT مورد هدف قرار می‌دهد و برای فعالیت‌های تعیین‌شده از جمله کار از راه دور برای شرکتی در خارج از ژاپن یا به‌عنوان یک فریلنسر مستقل برای مشتریان خارج از کشور اعطا خواهد شد. انتظار می‌رود این امر در مورد یوتیوبرها که از تبلیغ‌کنندگان خارج از کشور درآمد کسب می‌کنند نیز اعمال شود.

این ویزا به کارگران از راه دور اجازه می‌دهد تا حداکثر شش ماه در کشور بمانند یعنی دو برابر بیشتر از ۹۰ روزی که در حال حاضر برای بازدیدکنندگان کوتاه‌مدت بدون ویزا مجاز است که از نظر فنی اجازه کار در طول اقامت خود را ندارند. ویزای یادشده تنها شش ماه پس از خروج از کشور قابل تمدید است، به این معنی که اقامت متوالی امکان‌پذیر نخواهد بود.

درآمد لازم برای ویزای عشایری دیجیتال ژاپن

متقاضیان ویزای عشایری دیجیتال ژاپن باید حداقل ۱۰ میلیون ین ژاپن (۶۲ هزار و ۶۷۲ یورو) درآمد سالانه داشته باشند. آن‌ها همچنین باید بیمه درمانی خصوصی داشته باشند. فرزندان و همسران دریافت‌کنندگان ویزای عشایری دیجیتال ژاپن مجاز به همراهی آن‌ها در طول اقامت خود در ژاپن خواهند بود، مشروط بر اینکه تحت پوشش بیمه پزشکی خصوصی باشند. با این حال متقاضیان واجد شرایط اقامت نخواهند بود و اجازه اجاره مسکن طولانی‌مدت را نخواهند داشت. ویزای پیشنهادی پیش از راه‌اندازی تا پایان مارس برای اظهار نظر عمومی مورد همه‌پرسی قرار دارد.

کد خبر 726450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.