مشارکت بالا در انتخابات موجب انتخاب فرد اصلح می‌شود

استاندار کردستان گفت: تجربه ثابت کرده که هر وقت مشارکت در انتخابات بالا باشد، نتیجه بهتری رقم خواهد خورد، چون نظر اکثریت، موجب انتخاب اصلح‌ترین فرد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز _چهارشنبه هیجدهم بهمن_ در جشن تکلیف سیاسی و همایش رأی اولی‌های آموزش و پرورش شهرستان سنندج اظهار کرد: اولین حضور و مشارکت شما در عرصه انتخابات به عنوان کسی که در سرنوشت سیاسی کشور سهیم است اتفاق بزرگی بوده و باید آن را جشن گرفت.

وی افزود: انتخاب، حق هر انسانی است که اگر از حق خود بگذرد دیگران برای او تصمیم‌گیری خواهند کرد پس باید هم در انتخابات شرکت کنیم و هم بهترین فرد را انتخاب کنیم.

استاندار کردستان ادامه داد: تجربه ثابت کرده که هر وقت مشارکت در انتخابات بالا باشد، نتیجه بهتری رقم خواهد خورد، چون نظر اکثریت، موجب انتخاب اصلح‌ترین فرد خواهد شد.

زارعی‌کوشا خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما سال‌های آینده قرار است وارد عرصه دانشگاه شوید پس باید فردی آگاه باشید و بدانید در استان، منطقه و کشور شما چه اتفاقاتی روی می‌دهد و نسبت به آنها آگاهی و تحلیل داشته باشید.

وی تصریح کرد: امروز چشم امید خانواده‌ها و جامعه به جوانان است چون آنها به‌روزتر هستند و در بطن جامعه حضور دارند و بهتر می‌توانند فرد اصلح را شناسایی کنند.

ضرورت پرهیز از انتخاب‌های قومی و عشیره‌ای

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه هرچقدر مشارکت مردمی استان کردستان بیشتر باشد قدرت چانه‌زنی مسئولان استان را بالاتر می‌برد، گفت: شما دانش‌آموزان باید به خانواده‌ها کمک کنید که انتخاب بهتری داشته باشند و از انتخاب‌های قومی و عشیره‌ای پرهیز کنند.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه امروز استان کردستان در آستانه یک جهش عمرانی، اقتصادی و زیربنایی قرار گرفته است، ادامه داد: امسال راه‌آهن کردستان به بهره‌برداری رسید که باید تا مرز باشماق مریوان نیز توسعه یابد که اگر این اتفاق بیفتد استان کردستان به یکی از محورهای اقتصادی بسیار مهم در منطقه و یک مسیر استراتژیک و راهبردی در کشور تبدیل خواهد شد.

وی به اشاره به اینکه در گذشته از معادن استان به صورت خام فروشی بهره گرفته می‌شد، اضافه کرد: اکنون دیگر ماده معدنی به صورت خام از استان خارج نمی‌شود و در آینده زنجیره فولاد نیز در استان اجرایی می‌شود که همه اینها به ثروت برای منطقه تبدیل خواهد شد.

مشارکت بالا در انتخابات موجب کاهش فساد می‌شود

هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: دانش‌آموزان استان کردستان همواره در همه عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی و هنری در کشور خوش درخشیده‌اند و این بار در عرصه سیاسی نیز به خوبی نقش خود را ایفا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین نعمت‌های خداوند به انسان‌ها، دادن حق تصمیم‌گیری است که حدود قانون و مسئولیت نیز به دنبال آن پدید می‌آید، افزود: از مهمترین دلایل اهمیت مشارکت در انتخابات، رشد اجتماعی، افزایش پشتوانه مردمی برای رایزنی‌های بین‌المللی و کاهش فساد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان تاکید کرد: هر فردی در قبال رشد و پیشرفت جامعه خود مسئول است که شما دانش‌آموزان نیز باید نسبت به سرنوشت کشور خود مسئولیت‌پذیر باشید.

به گزارش ایمنا، در ادامه این مراسم چندین برنامه شاد و متنوع برای دانش‌آموزان اجرا شد.

کد خبر 726440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.