تجلیل دانش‌آموزان نوش‌آبادی از مادر یک شهید

چند روزی تا سالروز جشن پیروزی انقلاب اسلامی باقی نمانده است، انقلابی که با خون‌های بسیاری از بهترین فرزندان این مرزوبوم آبیاری شده است و این ایام بهترین فرصت برای تجلیل از مقام والای این شهیدان است، همان کاری که دانش‌آموزان مدرسه «سید فرهاد متولی» انجام دادند و به دیدار مادر این شهید رفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از اصفهان، هم‌زمان با هفتمین روز از ایام‌الله دهه فجر جمعی از دانش‌آموزان دبیرستان شهید سید فرهاد متولی به همراه مدیر و معلمان این دبیرستان و اعضای موکب امامزاده محمد نوش‌آباد (ع) به خانه معلم شهید سیدفرهاد متولی آمدند تا درس تکریم و تجلیل خانواده معظم شهدا این ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی را در کلاس قدرشناسی مشق کنند و ره‌توشه مکتب‌داری و دینداری برگیرند.

علی اخباری، مدیر دبیرستان شهید «سیدفرهاد متولی»، خدمت در مدرسه‌ای متبرک با نام این شهید والامقام را همواره عامل گشایش امور مدرسه حتی در سخت‌ترین مراحل مدیریت دانست، آنچنان که سیدفرهاد هر لحظه و زمان ناظر و حاضر بر امور مدرسه و هدایتگر آن است، او که خود نیز یادگار شهید قاسم اخباری، دومین شهید شهر نوش‌آباد و بزرگ شده در مکتب دینداری و ولایت‌مداری شهدا است، سید فرهاد را معلمی می‌داند که هنوز کلاس درسش تعطیل نشده است و انوار هدایتش از بهشت برین بر فرش زمین می‌تابد و همچنان قلب‌ها را با عطر تربیت دینی خود تسخیر می‌کند.

حجت الاسلام مسلم کاظم‌زاده، رابط فرهنگی مسجد و مدرسه شهید متولی نیز روحیه ایثارگری، مقاومت و فداکاری خانواده معظم شهدا و ایثارگران را در این برهه خطیر فرهنگی- اجتماعی درس‌آموز و انسان‌ساز عنوان کرد.

او ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مؤذن زنده‌یاد و خیر مدرسه‌ساز حاج‌سیددخیل متولی، پدر شهید سیدفرهاد متولی، تربیت و پرورش گوهر جاودانه و گرانمایه‌ای چون سیدفرهاد را محصول تربیت کانون گرم خانواده در دامان حاجیه‌خانم کبری جزایری مادر مومنه و ولایت‌مدار این شهید، مایه افتخار و مباهات برشمرد.

تجلیل دانش‌آموزان نوش‌آبادی از مادر یک شهید

خیران برای کمک به مدرسه شهید متولی از یکدیگر سبقت می‌گیرند

علی مکاریان، مدیر سابق دبیرستان شهید سید فرهاد متولی هم که بیش از دو دهه در این مدرسه، سابقه مدیریت داشته است، مدرسه سیدفرهاد را خانه خود دانست که هر نوع خدمت و مدیریت فرهنگی آموزشی در آن داشته با اشراف و هدایت سیدفرهاد بوده است.

او می‌گوید: از آنجا که شهید سیدفرهاد متولی، معلم جوان، استاد جلسه قرائت قرآن محله و فرزند مؤذن زنده‌یاد و خیر مدرسه‌ساز مرحوم حاج‌سید دخیل متولی از خانواده‌های اصیل و سادات جلیل‌القدر، معتمد و محبوب مردم این منطقه بوده‌است، همواره خانواده دانش‌آموزان برای ثبت‌نام فرزندانشان در این مدرسه و خیران برای کمک به آن از یکدیگر سبقت می‌گیرند، چون به این شهید والامقام و کمک‌های معنوی‌اش ارادت، اعتقاد و علاقه خاصی دارند.

مادر شهید سیدفرهاد متولی نیز در این دیدار که هنوز داغ جگرسوز حسرت آخرین خداحافظی و بوسیدن فرزندش در قلبش شعله می‌کشد و بر آن سنگینی می‌کند از آخرین لحظه وداع پسرش گفت که مادر را در آغوش نکشید و بدون خداحافظی و به عمد رفت تا مهر مادری مانع راهش نشود.

تجلیل دانش‌آموزان نوش‌آبادی از مادر یک شهید

بصیرت‌مداری و ولایت‌مداری، ناب‌ترین پیام شهید متولی است

این مادر فداکار از سیدفرهادی سخن می‌گوید که وقتی او از برجای گذاشتن کیف و کتب درسی و ساعت مچی‌اش در دوران دبیرستان و تظاهرات مدرسه امام خمینی (ره) کاشان غصه می‌خورد، فرهاد به او درس داد که مادرجان در دفاع از آرمان‌های ارزشی و انقلابی و در برابر ظلم و جور استکبار طاغوت باید جان داد.

مادر شهید متولی بهترین و ناب‌ترین پیام سیدفرهاد را بصیرت‌مداری، زمان‌شناسی و ولایت‌مداری دانست که با وجود قبولی در مرکز تربیت معلم شهید هاشمی‌نژاد تهران (فرهنگیان فعلی) و رها کردن تحصیل دانشگاه به جبهه رفت و در پاسخ اصرار آن‌ها برای بازگشت به دانشگاه گفت دانشگاه امام زمان (ع) را انتخاب کرده است.

شهید سیدفرهاد متولی، دانشجوی دانشگاه تربیت معلم در بیست‌وسومین روز از اردیبهشت سال ۶۱ در عملیات بیت‌المقدس به شهادت رسید و پیکرش پس از ۲۷ ماه چشم‌انتظاری خانواده در شلمچه پیدا شد و در روز عید فطر سال ۶۳ در میان انبوه مردم عزادار و شهیدپرور شهر نوش‌آباد تشییع و در گلزار شهدا در کنار سایر هم‌رزمان شهیدش و در جوار بارگاه امامزاده محمدبن‌زیدبن‌حسن‌بن‌علی (ع) شهر نوش‌آباد به خاک سپرده شد.

ملت ما ملت خون و مکتب ما مکتب شهادت است

تجلیل دانش‌آموزان نوش‌آبادی از مادر یک شهید

در قسمتی از وصیت‌نامه این شهید آمده است: ملت ما ملت خون و مکتب ما مکتب شهادت است.(امام خمینی)، حمد و سپاس مخصوص خداوند یکتاست که خدای جهانیان است و درود و صلوات بر پیامبر عظیم‌الشان اسلام حضرت محمدبن عبدالله (ص).

اینجانب که در طول عمرم خدمتی به اسلام و مسلمین نکردم امیدوارم که مرگم سرآغاز خدمتی جاویدان به اسلام باشد و از خداوند می‌خواهم که مرگم را مرگ سرخ قرار دهد تا به این وسیله به سه هدف رسیده باشم. اول: لقاءالله، دوم: اثبات زبونی و خواری خصم، سوم: یاری اسلام در حد اعلا از این راه.

پدر و مادر عزیزم از شما می‌خواهم که قطره‌ای اشک نریزید و دشمن را خوشحال نکنید، گریه کنید اما بر مظلومیت و مصیبت‌های امام حسین (ع) و اولادش که سرفرازی ما به واسطه خاندان عصمت و طهارت است.

مادرم مبادا گریه بیش از حد کنی و دشمن را خوشحال کنی گریه کن لکن بر اسیری‌های حضرت زینب (س) و حنجره پاره پاره علی اصغر را به یاد بیاور و گریه کن به دردهای دل مادرم زهرا (س) و به مظلومیت مظلوم انقلاب بهشتی عزیز و ایثارگری‌های رجایی و باهنر.

برادرانم از شما می‌خواهم که جلسه دعای کمیل، قرائت قرآن و دعای ندبه را زنده نگه دارید حتی اگر یک نفر باشید جوانان عزیز مساجد را پر کنید و نماز را به جماعت برگزار کنید، مطالعه زیاد کنید و در اول بر شما باد که کتاب‌های استاد شهید مرتضی مطهری را مطالعه کنید.

تجلیل دانش‌آموزان نوش‌آبادی از مادر یک شهید

پیامی که به امت قهرمان دارم این است که اگر می‌خواهند آسیبی به مملکت وارد نشود، پشتیبان ولایت فقیه باشید تا خدا پشتیبان شما باشد و در روز قیامت دنبال امام حسین (ع) باشید.

از برادران می‌خواهم با بسیج و سپاه همکاری کنند که با ارتش امام زمان (عج) همکاری کرده‌اند و باز به پدر و مادرم تاکید می‌کنم که همان‌طور که فداکار بودید، حال نیز صبور باشید و امیدوارم که از من راضی باشید.

خواهرانم و برادرانم نماز را فراموش نکنید در ختم و عزایم نهایت سادگی را رعایت کنید بدون تجّملات و حجله و چراغ و اینها زیرا خیلی دلم می‌خواهد مانند جدّم غریبانه بمیرم غریبانه به خاک سپرده شوم و مظلومانه برایم ختم و عزا بگیرید.

در آخر از تمامی اهل نوش‌آباد و دوستان می‌خواهم که مرا ببخشید و از من راضی باشید و خداوند شما را و ما را توفیق عبادت دهد و رهبر را به سلامت دارد. «اللهم برحمتک فی الصالحین فادخلنا و فی علیین فرفعنا» خدایا به ما توفیق بده که در راه تو و به همراه ولی تو کشته شویم و به فیض شهادت نائل گردیم.»

به گزارش ایمنا، دبیرستان شهید سیدفرهاد متولی (متوسطه اول) با ۱۶۱ دانش‌آموز همواره صاحب‌نام و موفق به کسب رتبه‌های برتر علمی و مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی و مذهبی دانش‌آموزان آن در مسابقات استانی و شهرستانی احکام، تفسیر، شعر، تواشیح، فوتبال، وبلاگ‌نویسی، نقالی، طراحی با ذغال و عروسک گردانی بوده‌است در تمام مناسبت‌ها و مواقع ضروری نیز به کمک مردم می‌آید و از ظرفیت آن برای کمک‌های نوع‌دوستانه از جمله رزمایش مومنانه مدرسه شهید متولی نوش‌آباد با راه‌اندازی کارگاه دوخت ماسک در دوره کرونا با حضور نیروهای بسیج مردمی استفاده شد.

کد خبر 726307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.