یادواره شهدای آزاده غریب در اسارت استان کرمانشاه برگزار شد

یادواره ۲۹ شهید آزاده غریب در اسارت استان کرمانشاه در ششمین رو از گرامیداشت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مراسمی با حضور مسوولان، فرماندهان، آزادگان و خانواده شهدا در سرسرای اجتماعات بنیاد شهید استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، یادواره ۲۹ شهید آزاده غریب در اسارت استان کرمانشاه امروز _سه‌شنبه هفدهم بهمن_ در ششمین رو از گرامیداشت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مراسمی با حضور مسؤولان، فرماندهان، آزادگان و خانواده شهدا در سرسرای اجتماعات بنیاد شهید استان برگزار شد.

خسرو شهیدی در این مراسم به دوران سخت اسارت با شکنجه‌های دردناک و غیر قابل تحمل آن اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی مدیون خون شهدای است که جان شیرین خود را برای آن فدا و تقدیم کردند.

وی در ادامه کم پرداخته شدن به ایثار و مجاهدت شهدای آزاده غریب در اسارت در برنامه مسؤولان به ویژه بنیاد شهید اشاره کرد و افزود: آزادگان با صبر و استقامت سخت‌ترین و درناک ترین شکنجه‌ها را تحمل کردند و پای انقلاب و کشور ایستادند از این رو باید یاد و خاطره آنان را همیشه زنده نگه داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با اشاره به وصیت نامه و دست نوشته‌های شهدای آزاده غریب در اسارت که در مرکز اسناد بنیاد شهید است، گفت: یکی از خواسته‌های مورد تاکید فراوان این شهدا که در وصیت نامه‌ها و دست نوشته‌های آنها به چشم می‌خورد؛ این است که امام (ره) تنها نگذارید.

وی در تشریح وصیت شهدا «امام (ره) را تنها نگذارید» گفت: امام (ره) یعنی انقلاب و از مهمترین و مستحکم‌ترین پایه‌های انقلاب، انتخابات است و باید به پاس خون‌های پاک شهدا که تا آخرین نفس پای انقلاب ایستادند ما هم پای خواست و آرمان آنها بایستیم و در انتخابات مشارکت کنیم.

آزادگان در ۲ جبهه برای انقلاب اسلامی جنگیدند

جانشین فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز در این مراسم به صبر، استقامت، ایثار و فداکاری آزادگان در دوران اسارت اشاره کرد و گفت: آزادگان در ۲ جبهه برای مهین عزیزمان جنگیدند هم در خط مقدم پشت جبهه‌ها و هم در دوران اسارت با تحمل سخت‌ترین شکنجه‌ها آبروی اسلام و کشور را حفظ کردند.

وی در ادامه افزود: در دوران دفاع مقدس ما یک جنگ مستقیم و پشت یک خط مشخص دفاعی با دشمن داشتیم اما امروز درگیر یک جنگ سنگین‌تر و پیچیده از مباحث فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی هستیم و از آن بدتر؛ دشمنان فرزندان خودمان را در خانه علیه ما تحریک می‌کنند.

سردار مسعود قنبری با بیان اینکه دشمن از شکاف بین نسلی جامعه امروز سو استفاده کرده است اظهار کرد: با الگو قرار دادن ایثار و مجاهدت آزادگان و شهدا و بازگوی افتخارات دوران دفاع مقدس و اسارت؛ دشمنی دشمنان در آن دوران علیه ما انجام دادند می‌توانیم این حیله را خنثی کنیم.

وی همچنین گفت: باید به جوانان و نوجوانان بگوییم که این دشمنان دلسوز ما نیستند، تبلیغات آنها علیه انتخابات برای گرفتن مشروعیت مردمی از نظام است و باید خیلی مراقب باشیم.

به گزارش ایمنا: رونمایی از سرود «سکوت شب» به یاد شهدای غواص و همچنین تجلیل از ۲۹ خانواده شهدای آزاده غریب در اسارت از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

کد خبر 726293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.