آگهی اعطای وام‌ کم‌بهره در تلگرام کلاهبرداری بود

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به تبلیغ فروش وام با سود پایین و کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس و اعلام شکایت مبنی بر اینکه فردی ناشناس در شبکه اجتماعی تلگرام تحت عنوان فروش وام کم بهره از وی کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد متهم با درج آگهی فروش وام کم بهره در شبکه اجتماعی تلگرام، مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال بابت فروش وام از شاکی دریافت و نه تنها هیچ وامی به شاکی پرداخت نکرده، بلکه از پاسخگویی به تماس و پیام‌های وی نیز خودداری کرده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: با تلاش و اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان این پلیس و به جهت اینکه احتمال می‌رفت از این طریق از افراد زیادی کلاهبرداری شود، در نهایت متهم شناسایی و دستگیر شد.

مرتضوی با بیان اینکه متهم در تحقیقات انجام شده به بزه ارتکابی اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی داده شد، تصریح کرد: شهروندان به آگهی‌ها و اطلاعیه‌های مختلفی که در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی جهت انجام معاملات منتشر می‌شود توجه نکنند و در صورت انجام معامله ابتدا از هویت انتشار دهنده آگهی و صحت آن مطمئن شوند و سپس اقدام به ارسال و دریافت وجه یا کالا کنند.

وی خاطرنشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد، لذا از عموم مردم درخواست می‌شود گزارشات خود در خصوص جرایم فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی، ارسال کنند.

کد خبر 726270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.