پلیس و آموزش و پرورش دو نهاد اثرگذار در کاهش آسیب های اجتماعی هستند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به وجود حدود ۴۲۰۰ معتاد متجاهر در استان، گفت: متاسفانه ۷۰ درصد این افراد کمتر از ۳۰ سال سن دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان، امروز سه شنبه _ هفدهم بهمن _ در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش استان اظهار کرد: امروز کرمانشاه از بسیاری آسیب‌های اجتماعی نظیر سرقت، اعتیاد، مواد مخدر و حاشیه نشینی تعداد زیادی از شهروندانش رنج می‌برد.

وی ادامه داد: یکی از آسیب‌هایی که کرمانشاه با آن روبروست وجود تعداد زیادی از معتادان متجاهر در سطح شهرها و روستاهاست، به گونه‌ای که جمعیت این افراد در استان به بیش از ۴۲۰۰ نفر می‌رسد، افرادی که در وقوع سرقت‌های خرد تأثیرگذار هستند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: نکته قابل تأمل که باید به صورت جدی به آن توجه کرد این است که از جمعیت ۴۲۰۰ نفری معتادان متجاهر، ۷۰ درصد آنها را افراد زیر ۳۰ سال تشکیل می‌دهند.

وی یادآوری کرد: وقت آن فرا رسیده همه دستگاه‌های مسئول نظیر پلیس، آموزش و پرورش، استانداری، شهرداری، بهزیستی و… پای کار آمده و به صورت میدانی و جدی به حل این معضل و پیشگیری از جرایم بعدی بپردازند.

حاجیان همچنین با اشاره به بازدیدی که اخیراً از زندان مرکزی کرمانشاه داشته، گفت: در این بازدید حدود پنج ساعته با بسیاری از زندانیان خصوصاً جوانان ۱۸ تا ۲۲ ساله دیدار کردم و متوجه شدم اکثریت آنها از مسیر اشتباهی که خواسته یا ناخواسته پیموده بودند، سخت پشیمان و به دنبال جبران اشتباه خود هستند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از افراد و جوانان زندانی قابل اصلاح هستند، گفت: می‌توان با تدوین برنامه‌های اثرگذار و انجام کارهای فرهنگی غنی کمک کنیم افراد در بند به اصلاح امور رفتار خود پرداخته و پس از آزادی تبدیل به افرادی مفید برای جامعه شوند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، پلیس و آموزش و پرورش را دو نهاد اثرگذار در کاهش آسیب‌های اجتماعی معرفی کرد و گفت: هر قدر تعامل این دو دستگاه با یکدیگر قوی‌تر و اتحاد و انسجام بیشتری برای انجام کارهای فرهنگی داشته باشند، بدون شک شاهد کاهش معنادار آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

وی امضای تفاهم نامه با اداره کل آموزش و پرورش استان را گامی بلند در راستای تحقق پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: پلیس حاضر است در مباحث مختلف، از بحث‌های پیشگیرانه گرفته تا اصلاح فرهنگ ترافیکی به آموزش دانش آموزان بپردازد و حتی آنها را در مأموریت‌های خود همراه کند.

حاجیان در پایان گفت: دانش آموزان می‌توانند کلانتریاران خوبی برای پلیس در محلات مختلف باشند و امید می‌رود اداره کل آموزش و پرورش زمینه همکاری هرچه گسترده‌تر آنها را با پلیس فراهم کند تا شاهد ارتقا امنیت اجتماعی در جامعه و خصوصاً حوالی مدارس و مراکز آموزشی باشیم.

گشت‌های هدفمند پلیس امنیت خوبی در محیط‌های پیرامونی مدارس ایجاد کرده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم با قدردانی از تلاش‌های مأموران انتظامی گفت: گشت‌های شبانه روزی هدفمند پلیس امنیت خوبی در محل و محیط‌های پیرامونی مدارس و مراکز آموزشی ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: اگر امروز معلمان و دانش آموزان با فراغ بال سر کلاس درس حاضر می‌شوند، مرهون تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی مأموران جان برکفی هستند که شبانه روز برای تأمین امنیت جامعه تلاش می‌کنند.

سلمان محمدی ادامه داد: حضور پررنگ مأموران انتظامی و گشت‌های هدفمند آنها در اطراف و نزدیکی مدارس و محیط‌های آموزشی باعث شده امنیت خوبی ایجاد شود و همکاران ما و دانش آموزان و اولیای آنها با خیالی آسوده تردد کنند.

وی همچنین با اشاره به وجود برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه، گفت: آموزش و پرورش هم برای کاهش و رفع این آسیب‌ها همانند پلیس خود را مسئول می‌داند و برای در امان ماندن دانش آموزان از آنها هر اقدامی لازم باشد انجام می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه حل معضلات اجتماعی استان را نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های مسئول و نهادهای حاکمیتی دانست و گفت: اگر هر کدام از آنها به درستی وظایف خود را انجام دهند قطعاً نتایج بسیار بهتری حاصل و از آسیب‌های اجتماعی کاسته خواهد شد.

وی همچنین با قدردانی از اجرای طرح‌های پلیس در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی، از آمادگی اداره کل آموزش و پرورش برای همراهی با برنامه‌های پلیس خبر داد و گفت: حاضریم همه ظرفیت و امکانات خود را در اختیار انتظامی قرار دهیم، چرا که اعتقاد داریم سود حاصل از این کار به جامعه پیرامونی خودمان که معلمان و دانش آموزان هستند، باز می‌گردد.

محمدی در پایان از علاقمندی بسیاری از دانش آموزان برای همراهی با پلیس و شرکت در طرح‌ها و برنامه‌های این مجموعه خبر داد و افزود: امیدوارم با مجموعه اقدامات انجام شده و در دست اقدام شاهد ارتقا بیش از پیش امنیت اجتماعی در سطح جامعه باشیم

کد خبر 726231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.