نمایشگاه دستاوردهای بانوان روستایی در تیران برپا شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: نمایشگاه دستاوردهای بانوان کانون‌های فرهنگی و هنری روستایی در روستای عزیزآباد این شهرستان برپا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی معینی عصر امروز _سه شنبه هفدهم بهمن_ در آئین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای بانوان کانون‌های فرهنگی و هنری روستایی تیران و کرون اظهارکرد: بیش از ۵۰ کانون فرهنگی و هنری در این منطقه تأسیس شده که نیمی از آنها فعال هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۷۰ درصد از کانون‌های فرهنگی و هنری در روستاهای این شهرستان افزود: این مراکز فرهنگی و هنری یکی از قطب‌های فرهنگی برای شهرها و روستاها به حساب می آیند که در حوزه کارآفرینی فعال شده‌اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون ادامه داد: آموزش و توانمندسازی جوانان برای کارآفرینی و اشتغال از مأموریت‌های این مراکز است که تولیدات بانوان روستایی در قالب نمایشگاه به نمایش و فروش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه سومین دوره این نمایشگاه در حال برگزاری است، تصریح کرد: روستای عزیزآباد به عنوان یکی از روستاهای فعال در این حوزه بوده که بانوان آنها توانسته‌اند با فراگیری تولید محصولات صنایع دستی و مواد غذایی فرصت‌های درآمدی ایجاد کنند.

معینی اضافه کرد: مشاغل خانگی بانوان در تیران و کرون فرصتی برای درآمدزایی و اشتغال این قشر شده و در کمک هزینه معیشتی نقش داشته است.

وی در خصوص این نمایشگاه گفت: بانوان روستایی توانمندی‌های تولیدی خود را در معرض نمایش گذاشته‌اند و افراد می‌توانند از این تولیدات خرید کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون یادآورشد: این نمایشگاه تا شامگاه ۲۱ بهمن ماه میزبان علاقه مندان در روستای عزیزآباد واقع در بخش مرکزی است.

وی با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی و ضرورت تقویت فعالیت این مراکز، خاطرنشان کرد: کمک خیرین، متولیان مساجد و دولت به رشد کمی و کیفی این مراکز می‌انجامد.

معینی اذعان داشت: فعالیت‌های مراکز فرهنگی در توسعه عدالت فرهنگی کارآمد بوده و توانسته خدمات آموزشی، مطالعه، فرهنگی و ورزشی را به دورترین نقاط برساند و مردم روستایی و مناطق محروم از این خدمات استفاده کنند.

کد خبر 726221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.