۱۲۰۰ مددجوی بهزیستی در شهرک انرژی خورشیدی قزوین شاغل شدند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۳.۵ هکتار از اراضی شهرک انرژی خورشیدی استان قزوین به ۱۲۰۰ مددجوی بهزیستی اختصاص یافت و به این ترتیب ۱۲۰۰ مددجوی این سازمان در استان قزوین شاغل شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، علی دهباشی عصر امروز -سه‌شنبه هفدهم بهمن- در نشست خبری کمیته همیاری با فعالان رسانه استان قزوین اظهار کرد: با پیگیری ۱.۵ ساله بالاخره ۳.۵ هکتار از اراضی شهرک انرژی استان قزوین به ۱۲۰۰ مددجوی بهزیستی اختصاص یافت و به این ترتیب ۱۲۰۰ مددجوی این سازمان در استان قزوین شاغل شدند.

وی اضافه کرد: در این حوزه از مددجویانی شروع کردیم که بدترین آسیب‌ها را مانند عقب‌مانده‌های ذهنی شدید، افراد دارای ضایعه‌نخاعی و حتی بیماران روانی شروع کردیم که هیچ‌کس در جامعه به آنها کار نمی‌دهد. برای راه‌اندازی پنل مددجویان در این شهرک ۱۵۰ میلیون تومان هم وام به مددجویان می‌دهیم و نیازی به حضور آنها در شهرک انرژی نیست.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: همچنین خرید برق تولیدی توسط پنل‌های متعلق به این مددجویان توسط و پرداخت اقساط این پنل‌ها توسط وزارت نیرو صورت می‌گیرد و مابه‌التفاوت هزینه و سود به عنوان درآمد برای مددجویان واریز می‌شود.

دهباشی افزود: در این حوزه درخواست زمین ۳۰ هکتاری از منابع‌طبیعی کردیم که توافق‌های اولیه در استان صورت گرفته و منتظر پاسخ سازمان ملی زمین و مسکن هستیم و اگر این فاز ۳۰ هکتاری هم آغاز شود، ۳ هزار مددجو را هم در فاز دوم از درآمد شهرک انرژی خورشیدی بهره‌مند می‌کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر برق تولیدی در شهرک انرژی خورشیدی کیلوواتی ۳ هزار تومان توسط وزارت نیرو و شرکت توانیر از مددجویان خریداری می‌شود که تعرفه مددجویی مصوب برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان یادآور شد: هزینه هر قسط در شهرک انرژی برای مددجویان حدود یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که ۲ برابر این عدد یعنی حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هم برای مددجویان درآمد وجود خواهد داشت. در ضمن مبلغ اقساط ثابت است و نرخ خرید برق هر سال افزایش می‌یابد که تضمین خرید ۲۰ ساله دارد.

کد خبر 726174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.