بهره‌برداری از ۵ پروژه مدیریت پسماند شهرداری مشهد

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهدمقدس گفت: امروز شاهد بهره‌برداری از پنج پروژه مدیریت پسماند هم‌زمان با دهه مبارک فجر هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، مهدی یعقوبی، صبح امروز_ هفدهم بهمن_ در مراسم بهره‌برداری از پنج پروژه مدیریت پسماند اظهار کرد: مجتمع شماره یک صنعتی بازیافت شهرداری مشهد دارای ٢٣٠ هکتار و ٢۵ هکتار حوزه صنعتی است و به دلیل تنوع، وسعت و نوع کاربری این مجموعه صنعتی بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین مجتمع در حوزه بازیافت است، این مجموعه صنعتی فعالیت‌های متنوعی دارد و کارخانه کاغذ آن توسعه پیدا کرده است و ۴٩ تن رول کاغذ، کارتن و کاغذ سفید چاپی با کیفیت بالا تولید می‌کند، همچنین کارخانه آسفالت فعالیت خوبی دارد.

وی افزود: پروژه‌های متعددی با اهداف زیست‌محیطی، حمایت از بخش خصوصی و اشتغال‌زایی در دستور کار مدیریت پسماند این معاونت قرار گرفته بود.

مهدی یعقوبی با بیان اینکه در این مراسم شاهد بهره‌برداری از پنج پروژه زیست‌محیطی مدیریت پسماند بودیم، عنوان کرد: بهره‌برداری از پروژه‌های شبکه گازرسانی مجتمع صنعتی بازیافت به مساحت ۳۱ هکتار و خط تولید کود گرانوله و اورهال کارخانه تولید کود پلیت با سرمایه‌گذاری ١٨٠ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۳۰ نفر از جمله این پروژه‌ها هستند.

وی ادامه داد: همچنین واحد بازیافت زیستی پسماند با هدف تکثیر صنعتی حشرات و لارو آن‌ها که غذای مناسبی برای پرندگان و آبزیان است و سایت پشتیبان بهداشت شهری به مساحت سه هکتار از پروژه‌هایی هستند که در این مراسم به بهره‌برداری رسیدند.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح هوشمند جمع‌آوری پسماندهای بازیافتی و استقبال شهروندان از این طرح، اضافه کرد: هم‌اکنون شش شرکت اکو، بهروب، بازیست، نانو، پاکو و کارو در حال خدمات‌رسانی به شهروندان در این زمینه هستند و در این مراسم شرکت همپاک نیز به عنوان هفتمین شرکت فعال در این حوزه معرفی شد.

کد خبر 726154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.