بهره‌برداری از ۲۳ پروژه شهرداری در سمنان

۲۳ پروژه شهرداری سمنان به مناسبت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، ۲۳ پروژه شهرداری سمنان امروز _سه شنبه هفدهم بهمن_ در ششمین روز دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۲ طی آئینی با حضور استاندار سمنان، فرماندار سمنان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و تعدادی از مدیران کل اجرایی و ستادی استانداری سمنان در محل سالن شهید بابایی شهرداری مرکز سمنان افتتاح شد.

حسین موسوی، شهردار سمنان در این آئین با اشاره به اینکه امروز بخش بزرگی از پروژه‌های نیمه‌تمام شهری با اقدامات جهادی صورت گرفته به اتمام رسید و در مرحله بهره‌برداری قرار گرفت، اظهار کرد: پروژه‌های جدید مدیریت شهری نیز در دستور کار قرار دارد و در آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه زیباسازی ورودی شهر سمنان در زمینی به مساحت ۱۲۶ هکتار و در قالب مجتمع خدماتی جاده ابریشم در دستور کار است، افزود: تقاطع غیرهم‌سطح امام حسن (ع) شهر سمنان برای تکمیل و بهره‌برداری به ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

شهردار سمنان گفت: ۲۳ پروژه شهرداری سمنان امروز در طلیعه چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح و تقدیم به شهروندان محترم شهر سمنان شد.

بهره‌برداری از ۲۳ پروژه شهرداری در سمنان

افتتاح پروژه‌های شهری موجب نشاط اجتماعی و امیدآفرینی در شهر می‌شود

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان نیز در این آئین گفت: عملکرد مطلوب شهرداری و شورای اسلامی شهر سمنان تأثیر زیادی در جلب رضایتمندی عمومی شهروندان و اعتمادآفرینی داشته است.

وی با بیان اینکه افتتاح پروژه‌های شهرداری سمنان موجب ایجاد نشاط اجتماعی و امیدآفرینی در شهر می‌شود، افزود: مباحث مرتبط با مبلمان شهری، مدیریت امور شهری، رنگ آمیزی، پل‌های غیرهم‌سطح، بوستان‌ها، زیباسازی منظر شهری و سایر موارد با آحاد گروه‌های مختلف جامعه ارتباط نزدیک و تنگاتنگ دارد و عملکرد مطلوب مجموعه شهرداری سمنان در این موارد مشهود بوده و قابل تقدیر است.

استاندار سمنان تصریح کرد: انتخاب شهر سمنان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه شهرهای راه ابریشم، انتخاب به عنوان پایتخت کتاب، آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی به عنوان مطالبه به حق مردم و دیگر موارد از جمله اقدامات ارزنده صورت گرفته مدیریت شهری سمنان بوده است.

وی ادامه داد: بنا بر تاکید معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، استان سمنان جزو استان‌های پیشرو در خصوص تحقق مصوبات عمرانی بوده است که همت والای تمام مسئولان استان و مدیران مجموعه شهرداری‌ها از جمله شهرداری سمنان در این مهم تأثیر گذاری شایانی داشت.

هاشمی اظهار کرد: توزیع عادلانه خدمات مدیریت شهری به ویژه توجه به مناطق کم‌برخوردار، محروم شهری و بافت فرسوده مدنظر قرار داشته و ضرورت دارد تا خدمات در این بخش‌ها را تقویت کنیم.

دستگاه‌های دولتی حق قانونی شهرداری را جهت پویایی شهر پرداخت کنند

مهدی خراسانیان، رئیس شورای اسلامی شهر سمنان هم در این آئین اظهار کرد: شهرداری سمنان پویاترین نهاد و نیروهای توانمند آن از بهترین و پابه‌کارترین نیروها هستند.

وی افزود: شهرداری سمنان بودجه سال ۱۴۰۲ را پس از چندین دوره مدیریت شهری می‌تواند تا پایان سال جاری به صورت ۱۰۰ درصد و کامل محقق کند که جای قدردانی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان خاطرنشان کرد: شهرداری سمنان به آنچه نیاز مردم است توجه دارد و به همین خاطر طرح‌هایی چون تقاطع غیرهم‌سطح را در خارج از محدوده که وظیفه شهرداری نیست در راستای نیاز مردم انجام می‌دهد.

خراسانیان تصریح کرد: شاخص بودن مرکز استان باید به چشم آید و شهرداری سمنان از آنجا که نهادی درآمد-هزینه‌ای است، نیاز به همکاری بهتر دستگاه‌های دولتی دارد، اما بسیاری از دستگاه‌های دولتی بدهی زیادی به شهرداری سمنان دارند که در صورت پرداخت آن شاهد پویایی دو چندانی در شهرداری و مرکز استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: مطالبه شهرداری سمنان انتظار بالایی نیست و تنها می‌خواهیم دستگاه‌های دولتی حق قانونی شهرداری را جهت پویایی شهر پرداخت کنند.

به گزارش ایمنا، پس از برگزاری این آئین، استاندار سمنان با همراه حاضران با حضور در محله مسکن مهر سمنان، ساختمان اداری شهرداری سمنان را افتتاح و از روند اجرایی پروژه در حال احداث ساماندهی ورودی غربی شهر سمنان (مجتمع خدماتی رفاهی راه ابریشم) بازدید کرد.

کد خبر 726070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.