تاسیس ۱۴ شرکت حمل‌ونقل کالا در  استان لرستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با اشاره به به عملکرد ۱۰ ماه گذشته این اداره کل در سه حوزه‌ راهداری، فنی و راه‌های روستایی و حمل‌ونقل گفت: در حوزه‌ راهداری روکش آسفالت راه‌های روستایی به طول ۳۲۶ کیلومتر انجام شده است.

مرتضی شیروانی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایمنا در لرستان، با اشاره به بهره‌برداری از ۱۲ دستگاه زیرگذر رازان و پادگان مهندسی بروجرد اظهار کرد: احداث و تعمیر ۲۵۰۰ دستگاه پل کوچک و ۳۲۰ دستگاه پل بزرگ، همچنین حذف هشت نقطه حادثه‌خیز تنها بخشی از اقدامات این اداره کل در حوزه راهداری بوده است.

وی افزود: در ۱۰ ماه سال جاری نصب بیش از ۱۰۰ هزار تابلو و علائم عمودی و افقی در محورهای مواصلاتی و خط‌کشی راه‌ها به طول ۳۲۰۰ کیلومتر در سطح استان صورت پذیرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان اضافه کرد: نصب نیوجرسی به طول ۷۰ کیلومتر، احیا و نگهداری ۱۴۲ کیلومتر روشنایی خطی و احداث ۱۵ نقطه روشنایی بخش دیگری از اقدامات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان در حوزه راهداری را تشکیل داده است.

وی هم‌چنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه فنی و راه‌های روستایی گفت: بهسازی راه‌های روستایی به طول ۱۴۳ کیلومتر و آسفالت راه‌های روستایی به طول ۸۹ کیلومتر انجام شده است.

شیروانی با بیان اینکه ۱۰ باب ساختمان راهدارخانه و پاسگاه پلیس راه استان لرستان در این مدت تعمیر شده است، اظهار داشت: نصب و بهره‌برداری از شش سامانه ثبت تخلف در محور آزادراه خرم‌آباد، اراک و افتتاح دو باب مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی نیز به عملکرد حوزه فنی و راه‌های روستایی اضافه شده است.

وی بیان کرد: ارتقای ارتباط ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌های استان به بستر فیبر نوری و شروع عملیات احداث دو باب نمازخانه بین‌راهی در راهدارخانه شوراب و محمودآباد عملکرد مثبت این اداره کل در حوزه فنی را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با گریزی بر حوزه حمل‌نقل نیز گفت: تأسیس ۱۴ شرکت حمل‌ونقل کالا، جابه‌جایی چهار میلیون و ۴۶۲ هزار و ۶۸۸ تن کالا و جابه‌جایی یک میلیون و ۸۱۴ هزار و ۵۲۲ مسافر از ارتقای کیفیت خدمات در بخش حمل‌ونقل حکایت دارد.

شیروانی با بیان اینکه ۱۱۸۶ بارنامه الکترونیکی در مدت زمان ۱۰ ماه سال جاری صادر شده است، تصریح کرد: آموزش‌های ایمنی ترافیکی به میزان ۵۵۰۰ نفر ساعت برای کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ای و جابه‌جایی ۶۰ هزار زائر در اربعین حسینی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل‌ونقل به‌شمار می‌رود.

کد خبر 726062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.