ورود پرستاران استخدامی جدید به مراکز درمانی تا پیش از پایان سال

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه از ۲۵ هزار ظرفیت استخدامی جدید وزارت بهداشت، ۵۰ درصد مربوط به گروه‌های پرستاری است، گفت: تلاش می‌شود که این پرستاران تا پیش از پایان سال، در مراکز درمانی به‌کارگیری شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، عباس عبادی پرستاری را از ارکان اصلی نظام سلامت دانست و اظهار کرد: گروه‌های پرستاری در بخش‌های مختلف پیشگیری، درمان و توانبخشی فعالیت دارند و البته به منظور ارتقای کیفیت خدمات پرستاری، تربیت نیروی انسانی، جذب و استخدام و نگهداشت نیرو از جمله اقداماتی است که بر آن تمرکز می‌شود.

وی با اشاره به توسعه تحصیلات عالی در کشور و مراکز آموزش عالی پرستاری افزود: تعداد این مراکز از ۳۰ مرکز قبل از انقلاب به ۲۱۰ مرکز در ۶۷ دانشگاه و دانشکده پزشکی رسیده است و در سال‌های قبل از انقلاب سالانه کمتر از یک هزار نفر پذیرش پرستاری داشتیم که این رقم در سال ۱۴۰۲ تنها در کارشناسی پرستاری به ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است و در تحصیلات تکمیلی شامل ۱۳ رشته کارشناسی ارشد یک هزار نفر و در دکترای تخصصی ۱۱۵ نفر تربیت خواهند شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: در رشته‌های اتاق عمل، هوشبری و فوریت‌ها نیز حدود ۵ هزار نفر مشغول آموزش هستند و به طور کلی بالغ بر ۱۶ هزار نفر سالانه در رشته‌های مختلف پرستاری تربیت می‌شوند.

عابدی با بیان اینکه در آموزش و جذب نیروی پرستاری تا حدودی تکالیف و وظایف به درستی در حال انجام است، تصریح کرد: با توجه به نرخ سالمندی و نرخ بیماری‌های مزمن ضروری است در حوزه آموزش باکیفیت تاکید کنیم.

وی درباره جذب و به‌کارگیری گروه‌های پرستاری ادامه داد: مجموعه جذب از پایان سال ۹۸ با آغاز همه‌گیری کرونا تا کنون، ۴۸ درصد از مجوزهای استخدامی به پرستاری اختصاص داده شده است که البته نسبت به توسعه تخت‌های بیمارستانی، این رقم نیاز به اصلاح دارد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در مجموع در دولت سیزدهم در سه نوبت جذب گروه‌های پرستاری را داشتیم که در نوبت اول در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۹ هزار نفر به‌کارگیری شدند، همچنین بر اساس قانون تبدیل وضعیت ایثارگران که ۶۸ هزار نفر در وزارت بهداشت به‌کارگیری شدند، بالغ بر ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر از پرستاران بودند، همچنین از مجموع ۲۵ هزار ظرفیت استخدامی سال جاری، ۵۰ درصد آن مربوط به گروه‌های پرستاری است که فرآیندهای گزینش و مصاحبه‌های فنی آن در حال اتمام است و تلاش می‌شود تا قبل از پایان سال تمام این افراد به‌کارگیری شوند.

کد خبر 725820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.