فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه درصورت تامین اعتبار سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری کرمانشاه اعتبار لازم برای افتتاح فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه را ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار فاز اول پروژه سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مهدی غلامرضایی، امروز _دوشنبه شانزدهم بهمن _ در جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه قطار شهری کرمانشاه که با حضور وزیر کشور برگزار شد، با اشاره به تصویب پروژه ریلی شهر کرمانشاه در شورای عالی ترافیک کشور، شورای ترافیک استان و شورای شهر کرمانشاه گفت: سال ۱۳۹۰ عملیات اجرایی پروژه به صورت منوریل آغاز شد، اما سال ۱۳۹۳ با توجه به ایراداتی که به پروژه وارد شد، بازنگری در آن صورت گرفته و این پروژه از منوریل به قطار سبک شهری تغییر پیدا کرد.

وی گفت: این پروژه به طول ۱۳ کیلومتر از میدان معلم تا میدان فردوسی امتداد پیدا می‌کند و ۱۳ ایستگاه هم در طول مسیر دارد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری کرمانشاه افزود: از این مسیر ۱۳ کیلومتری حدود پنج و نیم کیلومتر آن به صورت روگذر و مابقی به صورت زیرگذر است و در مسیر زیرگذر پروژه تاکنون ۲۶۰۰ متر تونل حفر شده که ۱۶۰۰ متر آن مربوط به فاز اول و یک کیلومتر آن مربوط به فاز دوم است.

غلامرضایی اعتبار لازم برای تکمیل فاز اول این پروژه را ۳,۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اگر این اعتبار در اختیار ما قرار گیرد، فاز اول پروژه سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد و از این میزان اعتبار ۱,۲۰۰ میلیارد تومان آن از محل اوراق مشارکت است و واگن هم توسط دولت خریداری می‌شود. مابقی آن یعنی ۲,۳۰۰ میلیارد تومان دیگر را هم قرار است از محل فروش تجاری ایستگاه‌های پروژه تأمین کنیم.

وی گفت: اعتبار سال گذشته این پروژه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بود که امسال تخصیص شد و اعتبار امسال نیز ۷۰۰ میلیارد تومان است که سال آینده تخصیص می‌شود.

کد خبر 725808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.