۳۰ درصد صادرات استان گلستان به ترکمنستان بوده است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه ۳۰ درصد صادرات استان به ترکمنستان بوده است، گفت: این استان بیشترین صادرات را به کشور ترکمنستان داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، درویشعلی حسن‌زاده، بعد از ظهر امروز- دوشنبه شانزدهم بهمن- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دولت سیزدهم ۶۰۶ میلیون دلار کالای غیرنفتی از این استان به کشورهای مختلف صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد صادرات استان به ترکمنستان بوده است، افزود: ۲۳ درصد کالاهای صادراتی گلستان به قزاقستان و ۱۹ درصد به عراق ارسال شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان از صدور ۳۱۱ پروانه صنعتی در دوره ۳۰ ماهه دولت سیزدهم خبر داد و اضافه کرد: این تعداد پروانه با سرمایه‌گذاری ۵۸ هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی هفت هزار و ۲۰۰ نفر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب فقط ۵۶ واحد صنعتی در استان با سرمایه‌گذاری ۳۴۸ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی دو هزار و ۱۰۰ نفر وجود داشت که اکنون هزار و ۱۷۳ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۶ هزار میلیارد ریال با اشتغال‌زایی ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر در گلستان فعال است.

به گفته حسن‌زاده، در بخش معدن نیز در ابتدای پیروزی انقلاب ۹ معدن با ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ هزار و اشتغال ۵۰۰ نفر فعال بود که اکنون ۶۷ معدن فعال با ظرفیت تولید سالانه حدود سه میلیون تن و اشتغال‌زایی هزار و ۸۰۰ در گلستان وجود دارد.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم و با مشارکت بخش خصوص همچنین ۸۸ واحد صنعتی راکد احیا و به چرخه تولید بازگشته که در نتیجه آن برای هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان در خاتمه یادآور شد: واحدهای تولیدی گلستان هم اکنون ۲۵ درصد سموم کشاورزی، ۱۵ درصد روغن و بیش از ۲۰ درصد محصولات سلولزی، نئوپان و ام دی اف کشور را تولید می‌کنند.

کد خبر 725805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.