معرفی شهرداران دهه هشتادی برای محلات رفسنجان

شهردار رفسنجان گفت: ۴۱ محله با انتخاب شهرداران محله و معاونان، با کارهایی که در سطح شهر برای مردم در محله انجام می‌شود، درگیر هستند و این نوعی حکمرانی مردم نیز هست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری، شهردار رفسنجان در مراسم معرفی و ابلاغ حکم شهرداران دهه هشتادی رفسنجان در قالب پویش «شهردار شو» اظهار کرد: در پویش رقابتی شهردار شو با انتخاب شهرداران محله، برنامه‌ها و ایده‌های آن‌ها به تصویب شورای محله می‌رسد و اجرا خواهد شد.

وی با تشکر از معاونت هنری در اجرای پویش رقابتی «شهردار شو» با اشاره به ساماندهی ۴۱ محله در پویش «شهردار شو» بیان کرد: شهرداران محلات می‌توانند در حوزه معماری، شهرسازی و زیباسازی، طراحی بوستان، موضوعات فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و هنری، بافت‌های تاریخی و بافت فرسوده، ساماندهی اتباع و معتادان متجاهر ایده ارائه دهند.

شهردار رفسنجان با بیان اینکه شورای محله حکم شورای اسلامی شهر را دارد، با بیان اینکه فعالیتی که شهرداران محله در جایگاه شهردار بر عهده گرفتند، باید جدی گرفته شود، گفت: شهردار محله معاونان خود را انتخاب می‌کند و با ارائه طرح و ایده‌ها و مشخص شدن مبلغ بودجه، برنامه‌هایش توسط شورای محله مصوب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ایده و طرح‌های شهرداران محله در محلات اجرایی می‌شود و برای آینده ماندگار خواهد شد و در افزایش اعتماد به نفس نوجوانان و گرفتن مسئولیت برای آینده مؤثر خواهد بود، تصریح کرد: نوجوانان و کسانی که به یک مرحله مسئولیت می‌رسند، به‌واسطه پشتوانه فعالیت‌هایی است که در گذشته برعهده گرفتند و انجام دادند.

شهردار رفسنجان با بیان اینکه در حکومت اسلامی مردم خودشان باید کار انجام دهند و زمانی که فعالیتی با مشارکت مردم انجام می‌شود برکات خاص خود را دارد، یکی از مزیت‌های پویش شهردار شو این است که کار به‌وسیله خود مردم محله انجام می‌شود و ادامه داد: ۴۱ محله با انتخاب شهرداران محله و معاونان کارهایی که در سطح شهر برای مردم در محله انجام می‌شود، درگیر هستند و این نوعی حکمرانی مردم نیز هست.

سیدعباس حسینی داورانی، معاون هنری شهردار نیز در این مراسم، جسارت دهه هشتادی‌ها برای حضور و ثبت‌نام در پویش «شهردار شو» را قابل تحسین و تقدیر دانست و با تقدیر از پیگیری نوجوانان در مسابقات شهردار شو، گفت: ۵۶ جلسه مصاحبه به صورت فشرده برگزار شد و در نهایت با نظر شورای محلات، ۷۳ شهردار دختر و پسر دهه هشتادی برای محلات رفسنجان انتخاب شد.

وی بیان کرد: شهرداران محلات تاکنون چند چالش را پشت سر گذاشته‌اند و اکنون چالش تیم‌سازی در راستای مدیریت مشارکتی را در پیش دارند که پس از معرفی تیم شهردار محله، کلاس‌های آموزشی برای آن‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، پویش رقابتی «شهردار شو» برای نخستین‌بار در کشور به همت معاونت هنری شهرداری رفسنجان برای متولدین دهه هشتاد در محلات اجرا شد؛ مدیریت مشارکتی، توانمندسازی، کار تشکیلاتی، آموزش فعالیت‌های شهروندی، یادگیری کار جمعی، آشنایی با وظایف شهرداری و فراهم آوردن فرصت مدیریت برای دهه هشتادی‌ها در فضایی کاملاً واقعی مهم‌ترین اهداف این طرح است.

کد خبر 725746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.