نشست علمی انتقال یافته‌های تحقیقاتی در استان اردبیل برگزار می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: یافته‌های علمی و تحقیقاتی با برگزاری هفته انتقال یافته‌های تحقیقاتی در استان اردبیل معرفی می‌شوند.

به خبرگزاری ایمنا از اردبیل، کمال شهبازی، عصر امروز _یکشنبه پانزدهم بهمن_ در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری این نشست علمی، تحقیقاتی اظهار کرد: این نشست علمی در قالب ۲۵ ارائه علمی محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل برگزار شده و یافته‌های جدید تحقیقاتی را معرفی خواهند شد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل افزود: این برنامه به مناسبت دهه فجر از تاریخ چهاردهم تا بیست‌وچهارم بهمن توسط محققان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و ایستگاه‌های تابعه، در محل مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها ارائه می‌شود.

وی افزود: در این برنامه که در قالب سخنرانی برگزار می‌شود محققان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان در مورد موضوعاتی چون افزایش بهره‌وری آب، معرفی علف‌کش‌های سویا و ارقام پر محصول و متحمل به تنش کم آبی، نحوه‌ی تولید غده سیب‌زمینی از طریق بذر حقیقی، بررسی مسائل فنی کاشت و داشت گندم آبی در مناطق سردسیر استان، مشخصات زراعی ارقام جدید اصلاح شده گندم و نیز بررسی شرایط رویشی گیاهان دارویی در استان سخنرانی‌هایی را انجام می‌دهند.

کمال شهبازی ادامه داد: هدف از برگزاری این برنامه‌ها ایجاد تحرک و پویایی در بخش کشاورزی استان، بهره‌مندی کارشناسان، بهره‌برداران و تولیدکنندگان از آخرین دستاوردها و یافته‌های علمی و تحقیقاتی، شناسایی چالش‌ها و محدودیت‌های بخش کشاورزی و ارائه راهکارهای لازم در این مورد، تقلیل فاصله حاکم بین مراکز تولید دانش کشاورزی و بهره‌برداران و نیز تبادل تجربیات بین شرکت‌کنندگان و توانمندسازی آن‌ها است.

وی افزود: بر اساس پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام‌یافته و به منظور استفاده هر چه بیشتر از یافته‌های نوین علمی و تحقیقاتی و نیز تداوم و استمرار ارتباط مؤثر و متقابل بین بخش‌های اجرا، تحقیق، ترویج و بهره‌برداران، در ایام‌الله دهه فجر با محتوا و کیفیتی مضاعف و درخور شأن کشاورزان تلاشگر استان اجرا می‌شود.

کد خبر 725607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.