ضرورت استفاده از ظرفیت‌های عمومی جهت آموزش پیشگیری از وقوع جرم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت:‌ استفاده از ظرفیت‌های عمومی در جهت انتشار محتواهای آموزش های پیشگیرانه ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، محمدحسین رحیمی زاده، در نشست کمیته اطلاع رسانی فرهنگ سازی معاونت اجتماعی دادگستری، اظهار کرد: بسیاری از کلاهبرداری‌های فضای مجازی ناشی از کم اطلاعی و ناآگاهی مردم است که باید با شیوه‌های هنرمندانه اطلاعات عمومی جامعه را بالا برد.
وی با اشاره به شیوه هک تلفن همراه و دسترسی به مخاطبان تلفن، گفت: در این شیوه هکر با شماره تلفن قربانی به تمام مخاطبین پیامک درخواست وجه قرضی می‌کند که به علت پر شدن سقف کارت به کارت روزانه‌ اش باید به شماره کارت ارسالی واریز گردد.
رحیمی زاده ادامه داد: در این شیوه به لحاظ اینکه افراد معمولاً به فرد ارسال کننده پیامک اعتماد دارند مبادرت به راستی آزمایی نمی‌کنند و مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند.
وی بیان کرد: کلاهبرداران حرفه‌ای در این شیوه به گونه‌ای عمل می‌کنند که از طریق ردیابی وجوه انتقالی امکان دسترسی به هکر و یا کلاهبردار اصلی ممکن نمی‌شود لذا باید از ابتدای این چرخه، از شروع این فرآیند پیشگیری انجام داد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، استفاده از فضای حقیقی و مجازی برای آموزش و اطلاع رسانی عمومی خواستار شد و بیان کرد: شهرداری‌ها می‌توانند در این زمینه کمک شایانی به ارتقا آگاهی‌های عمومی و حقوقی جامعه داشته باشند.
کد خبر 725597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.