بهره‌برداری از ۸ پروژه فاضلاب در خوزستان به مناسبت دهه فجر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: هم‌زمان با چهل‌وپنجمین بهار انقلاب اسلامی، هشت پروژه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در استان خوزستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، صابر علیدادی امروز _یکشنبه پانزدهم بهمن_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: هشت پروژه در حوزه فاضلاب خوزستان در دهه مبارک فجر از جمله اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب، ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه فاضلاب وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد

وی افزود: هشت مورد از این پروژه‌ها مربوط به شهرهای ماهشهر، بندر امام خمینی (ره)، آبادان، بهبهان و مسجدسلیمان است و ۱۷۰ هزار نفر در این پنج شهر از این طرح‌ها منتفع می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: برای اجرای این پروژه‌ها در مجموع یک هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح‌های ملی (تملک دارایی‌های سرمایه‌ای) شرکت آب و فاضلاب خوزستان سرمایه‌گذاری شده است.

علیدادی تصریح کرد: برای بهره برداری از این پروژه‌ها در شهرهای استان ۶۶ کیلومتر شبکه جمع‌آوری اصلی و فرعی فاضلاب، ۳ هزار و ۸۶۵ فقره انشعاب فاضلاب، دو باب ایستگاه پمپاژ و دو تصفیه‌خانه فاضلاب با ظرفیت قابل بهره‌برداری ۴۰۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز اجرایی شده است.

وی افتتاح تصفیه‌خانه‌های فاضلاب آبادان و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب بهبهان را از مهم‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح در بخش فاضلاب استان دانست و خاطرنشان کرد: برای تصفیه‌خانه فاضلاب منطقه مسکن مهر شهر آبادان که به صورت هیبریدی بیونانو تکنولوژی با ظرفیت ۱۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز است و برای تحت پوشش قرار دادن ۸ هزار نفر و ۲ هزار فقره انشعاب، ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: همچنین در تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بهبهان که به صورت هیبریدی بیونانو تکنولوژی با ظرفیت ۲۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز و تحت پوشش قرار دادن ۳۰۰۰ نفر و هزار فقره انشعاب، ۷۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

علیدادی تاکید کرد: برنامه‌ریزی لازم با هدف ارتقای پکیج موصوف با ظرفیت ۵۰۰۰ متر مکعب طی یک شبانه‌روز در دست انجام است.

وی گفت: با اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم پیشرفت فیزیکی طرح‌های فاضلاب استان از ۴۳ درصد به ۶۱ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 725496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.