صادرات بیش از ۴۶۵ هزارتن کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار گفت: در ۱۰ ماه گذشته از سال‌جاری ۴۶۵ هزارتن کالا صادر شده است و شاهد افزایش ۲۲ درصدی صادرات از مرز بیله سوار استان اردبیل هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، لطف‌الله بابایی، امروز_ یکشنبه پانزدهم بهمن_در بازدید از وضعیت پایانه مرزی اظهار کرد: در ۱۰ ماه گذشته از سال‌جاری ۴۶۵ هزار و ۵۷۱ تن کالا توسط ۲۱ هزار و ۵۹۸ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادر شده است و نسبت به‌مدت مشابه سال قبل که حدود ۳۸۳ هزار تن کالا صادر شده بود، افزایش ۲۲ درصدی را شاهد هستیم.

وی افزود: عمده کالاهای صادر شده از این پایانه مرزی انواع کاشی، فلفل، نمک، شیشه، سنگ‌های ساختمانی و سیب زمینی است.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار با اشاره به اینکه در ۱۰ ماه گذشته ۲۴ هزار و ۷۲۴ تن کالا توسط هزار و ۲۳۳ دستگاه کامیون وارد مرز بیله‌سوار شده است، تصریح‌کرد: ۸۵ درصد از این کالاها توسط کامیون‌های ایرانی، هشت درصد توسط کامیون آذری و هفت درصد نیز توسط کامیون سایر ملیت‌ها وارد مرز بیله سوار شده‌است.

بابایی بابیان اینکه در این مدت ترانزیت ورودی ۳۳۶ هزار و ۵۲۵ تن کالا در مرز بیله‌سوار است، اظهار کرد: این میزان کالا توسط ۱۵ هزار و ۶۴۷ دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار ترانزیت ورودی شده است.

وی افزود: در ۱۰ ماه گذشته از ترانزیت خروجی ۵۱۳ هزار و ۸۲۰ تن کالا توسط ۲۳ هزار و ۴۷۲ دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار انجام شده است و از این مقدار ۲۸۰ هزار و ۵۲۱ تن کالا توسط ۱۲ هزار و ۷۲۷ دستگاه کامیون ایرانی، ۱۹۵ هزار و ۷۸۰ تن کالا توسط هشت هزار و ۳۷۴ دستگاه کامیون آذری، ۳۰ هزار و ۶۵۶ تن کالا توسط دو هزار کامیون ترکیه و شش هزار و ۸۵۳ تن کالا نیز توسط ۳۲۷ دستگاه کامیون سایر ملیت‌ها از مرز بیله‌ سوار ترانزیت خروجی شده‌است.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار با اشاره به تردد ۱۰۹ هزار و ۵۱۹ دستگاه ناوگان اعم از پرو خالی در مرز بیله‌سوار در ۱۰ ماه گذشته ادامه‌داد: از این تعداد ۵۹ هزار و ۴۸۵ دستگاه وارد و بیش از ۵۰ هزار دستگاه نیز از مرز خارج شده است.

کد خبر 725478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.