صنایع‌دستی خراسان شمالی به استرالیا و آلمان صادر می‌شود

استاندار خراسان شمالی با اشاره به صادرات صنایع دستی استان به کشورهای استرالیا و آلمان گفت: به دنبال افزایش صادرات به ترکیه هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _ یک شنبه پانزدهم بهمن_ در دیدار سرکنسول ترکیه در مشهد، اظهار کرد: خراسان شمالی در بخش دام و طیور سرآمد بوده و تأمین کننده گوشت برخی استان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت برقراری ارتباط قوی با کشورهای همسایه است، افزود: در مسیر عمل به سیاست‌های دولت، خراسان شمالی به ۳۸ کشور صادرات دارد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه پتانسیل‌های مختلف در تأمین خشکبار نیز در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم ارتباط با کشورهای مختلف برای افزایش صادرات فراهم شود.

حسین‌نژاد اضافه کرد: استان دارای صنایع قوی همچون پتروشیمی، فولاد و آلومینا است و با توجه به اینکه ترکیه دوست دائم ایران است، این همکاری می‌تواند رونق گیرد.

وی با اشاره به توانمندی‌های استان در بخش صنایع‌دستی، ادامه داد: به کشورهای استرالیا و آلمان صادرات داشته‌ایم و امیدواریم زمینه ارتباط خوبی با ترکیه برای این حوزه فراهم شود.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه مشترکات فرهنگی و قومی ایران با ترکیه بسیار است، تصریح کرد: نقاط گردشگری تاریخی و طبیعی زیادی در خراسان شمالی وجود دارد که امیدواریم توسعه گردشگری در این سفر مد نظر قرار گیرد؛ ارتباطات دانشگاه‌ها و توریسم سلامت هم می‌تواند دستاورد این سفر باشد.

حسین‌نژاد گفت: پارک سالوک و گلستان می‌تواند زمینه همکاری زیست‌محیطی را میان خراسان شمالی و ترکیه فراهم کند.

به گزارش ایمنا، در این دیدار پیشنهاد خواهر خواندگی با یکی از شهرهای ترکیه با توجه به ظرفیت‌های مشترک هر دو استان مطرح شد.

کد خبر 725434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.