مردم حساب اصل انقلاب را از سوءتدبیرها جدا می‌دانند

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه مردم علی‌رغم همه تنگناها و کمبودها می‌دانند که حساب اصل انقلاب از سوءتدبیرها و دشمنی‌ها جداست، گفت: با این وجود گاهی برخی مسئولان به دلیل فاصله گرفتن از تفکر و آرمان انقلابی توسط خود مردم از قطار انقلاب پیاده می‌شوند.

حجت الاسلام اسدالله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و شهدا، اظهار کرد: یکی از عناصر تشکیل دهنده حکومت ما همان بحث جمهوریت نظام اسلامی است که تجلی و نماد آن مردم‌سالاری است و باید فراتر از شعار در عمل همه مسئولان نظام دیده شود.

وی افزود: مردم در طول مسیر انقلاب از شکل‌گیری و پیروزی آن تا به امروز با حضور در صحنه تمام کننده همه مشکلات و مسائل بوده قند و در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی و ایادی آن ایستاده قند و در سخت‌ترین و خطرناک‌ترین لحظات صحنه را ترک نکرده‌اند؛ به ویژه در دهه پرالتهاب اول انقلاب با آن حجم از بمب‌گذاری، ترور و خرابکاری از چیزی نترسیدند و به امر امام خود در میدان حضور داشتند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: در ادامه دشمن به موازات با جبهه‌های خرابکارانه، تجزیه‌طلبانه، سلطنت‌طلبانه و منافقین جبهه جدیدی را با عنوان جنگ تحمیلی پیش روی ما باز کرد، اما مردم در هیچ لحظه و برهه‌ای و تحت هیچ بهانه‌ای انقلاب را رها نکردند.

مردم حساب اصل انقلاب را از سوءتدبیرها جدا می‌دانند

وی تاکید کرد: مردم بصیر انقلابی امروز نیز علیرغم همه تنگناها، مشکلات و کمبودها به‌خصوص در حوزه اقتصاد و معیشت، می‌دانند که حساب اصل انقلاب، نظام و ولایت با سوءتدبیرها و حتی دشمنی‌هایی که موجب این تنگناها شده جداست؛ مردم آرمان مقدسی دارند و آن این است که پرچم انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلی آن بسپارند، همان‌گونه که امامین انقلاب برای تحقق این هدف تلاش کردند تا آن حکومت جهانی مصلحین و مستضعفین وعده داده شده، تحقق پیدا کند.

جعفری ابراز کرد: مردم قله و هدف را می‌بینند و آرمان‌ها را می‌شناسند و با وجود انتقادات و گله‌هایی که دارند بخش عمده این آسیب‌ها و چالش‌ها را مربوط به دشمنی استکبار و دشمنان قسم‌خورده این انقلاب می‌دانند و به همین دلیل دیدیم در طول مسیر انقلاب در مواجهه با فتنه‌ها، جنگ، تحریم‌های فلج‌کننده و معیشت اقتصادی از اصول خود عقب‌نشینی نکردند.

وی با بیان اینکه مردم طبق مبانی اسلام و اشارات امامین انقلاب از همه مشکلات عبور کردند چون می‌دانند عزت، عظمت و حریتشان در گرو ادامه مسیر انقلاب است، گفت: شهدا راه آینده انقلاب را برای ما ترسیم کردند؛ راه شهدا راهی نبود که کورکورانه انتخاب شده باشد؛ از این‌رو مردمی بودن انقلاب در کنار اسلامی بودن نظام اسلامی و به همان اندازه ضرورت دارد و می‌طلبد که مسئولان نیز قدر این مردم را دانسته‌اند و از مردم و همراه مردم باشند و بدانند اگر ذره‌ای فاصله بگیرند به همان نسبت به مردم و آرمان‌های نظام خیانت کرده‌اند.

مسئولان نالایق توسط مردم از قطار انقلاب پیاده می‌شوند

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: با وجودی که کشور ما مسئولان خدوم ساده‌زیست فراوان دارد، اما گاهی عده‌ای از آن‌ها به دلیل نداشتن روحیه مردمی و ساده‌زیستی و فاصله گرفتن از تفکر و آرمان انقلابی توسط خود مردم از قطار انقلاب پیاده شدند؛ چرا که هرگاه مسئولی به اشرافی‌گری روی آورد مردم او را طرد خواهند کرد تا نشان دهند انقلاب مسیر سالم خود را ادامه خواهد داد.

وی ابراز کرد: مردم عامل اصلی این انقلاب هستند و آن‌ها هستند که تشخیص می‌دهند و مسیر را معلوم می‌کنند، بنابراین ما وظیفه داریم در هر شرایطی در رنج و راحتی و در گشایش و موارد خطر با مردم و در کنار آن‌ها باشیم.

جعفری با بیان اینکه در امکانی که تجلی حضور مردم است باید مسئولان نیز حضور داشته باشند، گفت: یکی از این جایگاه‌ها که برکات زیادی نیز برای نظام داشت و امام بزرگوار ما آن را پس از پیروزی انقلاب اسلامی تأسیس کرد، میعادگاه‌های عاشقان انقلاب در نماز جمعه است؛ مصلاهای نماز جمعه وعده‌گاه همه مصلحین و مستضعفینی است که قرار است پرچم انقلاب را به دست صاحب آن بسپارند.

برپایی مستمر میز خدمت دادگستری اصفهان در نماز جمعه

وی در خصوص برنامه‌های دادگستری در زمینه ارتباط با مردم تصریح کرد: در دادگستری استان اصفهان احساس کردیم که حضور مشاوران ما برای حل مشکلات مردم و شنیدن درددل‌های مردم در جامعه کم‌رنگ است، بنابراین از سال ۱۴۰۰ مکرر اعلام کردیم که اولین میز خدمت دادگستری اصفهان به صورت مستمر در ستاد نماز جمعه اصفهان دایر خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه میزهای خدمت مناسبتی نیاز جدی را از جامعه برطرف نخواهد کرد، بنابراین تدبیر ما میز خدمت مستمر در نماز جمعه بود، ادامه داد: مسئولان باید در طول سال با مردم مرتبط باشند، از همان دری که مردم وارد یا خارج می‌شوند ورود و خروج کنند، از همان فضای مردم استفاده کنند تا مردم بدانند هیچ فاصله و جدایی بین آن‌ها با مسئولان وجود ندارد و در مراسم عمومی می‌توانند به آسانی به مسئولین دسترسی داشته باشند.

وی تاکید کرد: آنچه که موجب دوام و بقای نظام شده است و موجبات افزایش ضریب سرمایه اجتماعی و دلگرمی مردم به نظام را فراهم می‌کند تا مردم بیش از گذشته و استوارتر در میدان بمانند رعایت همین مؤلفه‌ها است که دادگستری اصفهان در این زمینه پیش‌قدم شد و پس از آن نهادهای دیگر پای کار آمدند و گرداگرد مصلای اصفهان نشستند.

جعفری خاطرنشان کرد: اگر مردم کاری داشته باشند با این میزهای خدمت برطرف می‌شود و حداقل برکات میزهای خدمت این است که مسئولان هفته‌ای یک‌بار علاوه بر محل کارشان در محل عمومی مقدسی مثل نماز جمعه خود را عرضه می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تاکید بر اینکه مردم را مستحق خالص‌ترین و بهترین خدمات می‌دانیم، یادآور شد: اینکه مردم ما را خادم خود بدانند بزرگترین افتخار ما است و امیدواریم بتوانیم در این راستا به حداقل وظایف خود عمل کنیم.

کد خبر 725171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.