بهره‌برداری از ۷۵ پروژه آموزشی و پرورشی در استان فارس

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور در آیین بهره‌برداری از ۷۵ پروژه آموزشی و پرورشی در استان فارس گفت: در سال جاری ۶۰ درصد اعتبارات ساخت مدارس کشور توسط خیرین تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، مجید عبداللهی امروز _جمعه، سیزدهم بهمن_ در آئین بهره‌برداری همزمان از ۷۵ پروژه آموزشی و پرورشی در استان فارس اظهار کرد: در سال جاری ۶۰ درصد اعتبارات ساخت مدارس کشور توسط خیرین تأمین شده است.

وی افزود: از آغاز دولت سیزدهم تاکنون ۳۲ هزار کلاس درس در کشور ساخته شده است و دولت ۴۱ هزار میلیارد تومان دولت در این خصوص هزینه کرده است.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور اضافه کرد: فضای آموزشی به عنوان مدرسه سوم محسوب می‌شود و این یعنی دانش‌آموز وقتی در فضای آموزشی قرار می‌گیرد باید از خود فضا هم مطلب یاد بگیرد.

عبداللهی اضافه کرد: قبل از انقلاب سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز ۱.۵ متر بود و هم‌اکنون این سرانه به ۵ متر و ۲۲ سانتی‌متر برای هر دانش‌آموز رسیده است؛ ساخت نسل دوم مدرسه از برنامه هفتم توسعه در کشور آغاز می‌شود و این مدارس چند ساحت تربیتی را در بر خواهند گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد: احداث ۲۰۰ مدرسه از این نوع در کشور پیش‌بینی شده است.

استانداردسازی سیستم گرمایش ۳۰۰ کلاس درس در استان

در این مراسم همچنین محمد خلیل خرد مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس در سخنانی اظهار کرد: در دهه فجر ۷۵ پروژه آموزشی و پرورشی با ۳۵۱ باب کلاس درس و زیر بنایی بالغ بر ۵۰ هزار متر مربع به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: اعتبار هزینه شده برای احداث این پروژه‌ها بالغ بر ۵۱۰ میلیارد تومان بوده که ۴۵ درصد آن توسط خیرین مدرسه‌ساز تأمین شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس همچنین تصریح کرد: در سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان تجهیزات مدارس استان خریداری شده و ۲۶۰ هزار متر مربع سطح مدارس استان آسفالت و یک‌صدهزار متر مربع پشت بام مدارس ایزوگام شده است.

خرد ادامه داد: در سال گذشته با احداث موتورخانه در مدارس استان، سیستم گرمایش ۳۰۰ کلاس درس استاندارد شده است.

شهر شیراز نیاز به ایجاد ۲۲ هنرستان دارد

در پایان این مراسم همچنین فرشید قاسمی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس در سخنانی اظهار کرد: در استان فارس نزدیک به ۴۵۸ هنرستان وجود دارد که بیش از ۷۰ هزار دانش‌آموز تقاضای تحصیل در آن‌ها را دارند؛ با فضای موجود امکان تحصیل همه آن‌ها در هنرستان‌ها وجود ندارد.

وی افزود: طبق پیش بینی‌ها تا پایان برنامه هفتم، استان به ۳۸ هنرستان و شهر شیراز به ۲۲ هنرستان نیاز دارد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: هنرستان‌ها نقش بی‌بدیلی در تعلیم و تربیت نیروی ماهر و استادکار دارند و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

قاسمی همچنین از خیرین مدرسه‌ساز درخواست کرد تا به سمت ساخت هنرستان‌ها تمایل پیدا کنند تا هنرهای مورد نیاز دانش آموزان در بخش‌های صنعت، هنر و خدمات مرتفع شود.

وی تصریح کرد: فعالیت هنرستان‌ها باعث خواهد شد که تعامل میان آموزش و پرورش و کارخانه‌هایی که در حوزه صنعت و کشاورزی فعالیت دارند انجام شود تا دانش‌آموزان بتوانند علاوه بر استفاده از هر دو مرکز، مهارت‌های لازم را کسب کنند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس در پایان خاطرنشان کرد: در تعلیم و تربیت ۹ عنصر اساسی وجود دارد که فضای آموزشی یکی از عناصر مهم و تأثیرگذار آن است.

کد خبر 724922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.