عزت و آزادی بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با بیان اینکه عزت و آزادی بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی مسیر سیاست و مسیر دین و اعتقاد در کشور تغییر یافت و انقلاب اسلامی را نباید یک اتفاق معمولی قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی امروز _جمعه، سیزدهم بهمن_ در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان ارومیه اظهار کرد: خداوند ممکن است از حق خود بگذرد، اما از حق‌الناس نخواهد گذشت و مسلمانان در تمام معاملات و امور خود این مهم را در نظر گرفته و از کوتاهی در امور محوله، رشک و کلاهبرداری و کم‌فروشی اجتناب کنند.

وی افزود: پیامبر (ص) در این خصوص می‌گویند در روز قیامت این افراد در قعر جهنم خواهند بود و در چنین جامعه‌ای شاهد خشکسالی و سختی معیشت و زندگانی مردمان آن خواهیم بود و بی‌برکتی در زندگی آن‌ها جاری می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در خصوص مباحث خانواده گفت: در دین اسلام به ابراز علاقه و محبت بین همسران تأکید شده و این محبت‌ها باید نشان داده شود و از توهین، برخورد فیزیکی و… شدیداً اجتناب شود.

قریشی تصریح کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند که هرکس ما اهل بیت (ع) را دوست می‌دارد، باید خانواده‌اش را نیز دوست داشته باشد.

وی با توجه به ایام البیض و شرکت حدود یک میلیون نفر در آئین اعتکاف در مساجد سراسر کشور ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد این تعداد جوانان و نوجوانان بودند.

قریشی با اشاره به آغاز دهه فجر عنوان کرد: با ورود امام خمینی (ره) به کشور، انقلاب اسلامی به اوج خود رسید و در ۲۲ بهمن به پیروزی رسید، وظیفه ما است که دهه فجر را زنده نگه داشته و نسل‌های آینده را نیز با آن آشنا سازیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه اظهار کرد: قیام مردم و امام (ره) برای حاکمیت دین اسلام بود؛ با پیروزی انقلاب اسلامی مسیر سیاست و مسیر دین و اعتقاد در کشور تغییر یافت؛ انقلاب اسلامی را نباید یک اتفاق معمولی قلمداد کرد، چرا که در زمان طاغوت استقلال و آزادی نداشتیم.

وی تصریح کرد: استقلال سیاسی و نظامی پیش از انقلاب اسلامی وجود نداشت و مستشاران آمریکایی بیش از کل ارتش ایران حقوق دریافت می‌کردند.

قریشی با بیان اینکه عزت و آزادی بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است، گفت: امروز با پیروزی انقلاب اسلامی بینی استکبار جهانی و آمریکا را به خاک مالیده‌ایم و آمریکایی‌ها در برابر اقتدار ایران، اذعان می‌کنند که گزینه‌های نظامی را کنار می‌گذارند و نمی‌توانند اقدامی کنند و روز به روز نظام اسلامی در سایه خون شهدا قدرتمندتر می‌شود.

وی تأکید کرد: در ۲۲ بهمن با حضور گسترده مردم دشمنان باید بدانند که ما عقب ننشسته‌ایم و همچنان پای آرمان‌های انقلاب اسلامی خود هستیم.

کد خبر 724910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.