۴۰ هزار زندانی در کشور شاغل حقوق‌بگیر هستند

 مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان گفت: در حال حاضر ۴۰ هزار نفر زندانی شاغل حقوق‌بگیر در سطح کشور داریم و ۱۰ هزار زندانی با پابند الکترونیک مشغول کار و زندگی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد تعاون زندانیان کشور، رحیم مطهرنژاد در آئین افتتاح فاز نخست کارخانه تولید موتور سیکلت اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی استان قم اظهار کرد: بنیاد تعاون زندانیان ۸۲ سال سابقه فعالیت در کشور دارد و طبق اساسنامه دو مسئولیت حرفه‌آموزی و توانمندسازی زندانیان و همچنین اشتغال زندانیان در دوره محکومیت را دارد.

وی افزود: با کمک مؤثر سازمان زندان‌ها، توانمندسازی سالانه ۸۰ هزار نفر زندانی را در ۲۰۰ رشته فنی و حرفه‌ای شاهد هستیم؛ بنیاد تعاون زندانیان در یک هزار واحد تولیدی با زندانیان مشغول تولید ۵ هزار نوع محصول است و زندانیان در اقتصاد ملی و مقاومتی نقش ایفا می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور ادامه داد: زندانیان در بالغ بر ۱۵ هزار هکتار زمین کشاورزی در سراسر کشور، ۳ هزار هکتار باغ، ۵۰ واحد گلخانه‌ای و واحدهای پرورش طیور و آبزیان در حال کار و تولید هستند.

مطهرنژاد تصریح کرد: مجموعه واحدهای تولیدی و خدماتی بنیاد ۲۲۵۰ واحد است و مجموع نیروهایی که در خدمت زندانیان کشور هستند حدود ۱۵۰۰ نفر به این معنا به ازای هر واحد یک نفر نیرو هم نداریم و نشان می‌دهد بنیاد با بخش اعظمی از نیروی کار زندانیان اداره می‌شود.

وی بیان کرد: امروز هم این توفیق حاصل شد که همزمان با آغاز دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی این واحد تولیدی موتورسیکلت در استان قم بهره‌برداری شود و از سرمایه‌گذار این واحد تولیدی تشکر می‌کنیم.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور اضافه کرد: با افتتاح این واحد تولیدی موتورسیکلت در فاز اول برای ۷۰ نفر ایجاد اشتغال داشتیم، علاوه بر این سرمایه‌گذار این واحد ۸۰ نفر از مددجویان را در خط تولید کارخانه مشغول به کار هستند.

مطهرنژاد گفت: بنیاد تعاون، سازمان زندان‌ها و دستگاه قضائی با مشارکت کارآفرینان در حال توسعه اشتغال زندانیان است و ما امیدواریم که فرصت‌های شغلی بیشتری را در اختیار زندانیان قرار دهیم.

وی افزود: زندانی‌ها در دو مقطع نیاز به کار دارند، یکی دوران محکومیت است که در حال حاضر برای آن سازوکاری ترسیم شده است و مقطع دیگر بعد از آزادی زندانیان است که باید مورد توجه قرار گیرد و لذا باید کمک کنیم تا آن‌ها را به اجتماع برگردانیم و این امر جز با تلاش میسر نمی‌شود.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ هزار نفر زندانی شاغل حقوق‌بگیر در سطح کشور داریم و ۱۰ هزار زندانی با پابند الکترونیک مشغول کار و زندگی هستند، بیان کرد: اعتقاد داریم که ایجاد اشتغال برای هر زندانی چهار آسیب را از خانواده و جامعه مددجویان کم می‌کند و لذا باید به توسعه اشتغال زندانیان اهتمام داشته باشیم.

کد خبر 724804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.