درس عبرت بازی با سوریه تلنگری برای تقابل با ژاپن

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: دیدار با هنگ‌کنگ یک تلنگر برای تیم ملی فوتبال کشورمان بود و امیدوارم از جدال با سوریه نیز درس عبرت گرفته باشیم تا در رویارویی با ژاپن با مشکل مواجه نشویم.

محمد نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص دیدار تیم ملی با سوریه در مرحله یک هشتم نهایی آسیا اظهار کرد: در جدالی که به راحتی می‌توانستیم پیروز میدان باشیم و حتی رقیب خود را با اختلاف سه گل از پیش‌رو برداریم با دردسر مواجه شدیم. از نظر من ضعف دفاعی، یارگیری اشتباه و شاداب نبودن خط هافبک سبب شد چنین شرایطی رقم بخورد. ضمن اینکه اخراج طارمی که یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی فوتبال کشورمان به شمار می‌رود و مدافعان حریف را نیز با چالش مواجه می‌کند تأثیر بسیاری در روند بازی داشت که پس از آن سوریه به نوعی نبض بازی را در اختیار گرفت.

وی افزود: خط دفاعی ایران عملکرد مطلوبی از خود ارائه نداد و از نظر من پنالتی که به سود سوریه اعلام شد به دلیل اشتباه مدافعان بود، هر چند بیرانوند نیز نباید مرتکب خطا می‌شد. از سوی دیگر تعویض‌های امیر قلعه‌نویی مناسب نبودند، از نظر من قایدی و قدوس نمایش مطلوبی از خود ارائه دادند و پس از تعویض این دو بازیکن سوریه مالکیت توپ را در اختیار گرفت. در مجموع تعویض‌ها خوب نبود چراکه جهانبخش نیز کمی دیر از زمین مسابقه خارج شد. شجاع خلیل‌زاده بسیار پر اشتباه بود و استرس اخراج شدن وی برای تمام هواداران وجود داشت چراکه این بازیکن اخطار گرفته بود. به طور کلی شب گذشته در جدالی که انتظاری می‌رفت به راحتی پیروز میدان باشیم با دست خود یک تقابل دشوار و نفس‌گیر را رقم زدیم.

در تقابل با ژاپن می‌توانیم موفق ظاهر شویم

بازیکنان ایران برابر سوریه عصبی بودند

کارشناس فوتبال کشورمان در تشریح استرس بازیکنان ایران برابر سوریه تصریح کرد: سوریه حریف دشواری برای ایران نبود چراکه همیشه برابر این تیم پیروز میدان بوده‌ایم، اما دلیل وجود استرس، دریافت کارت‌های بی مورد و تمرکز نداشتن روبه‌روی این تیم را نمی‌دانم. در واقع تمرکز نداشتن سبب شد ملی‌پوشان فوتبال ایران مقابل شاگردان کوپر عصبی بازی کنند و این موضوع برای تیمی که قصد دارد قهرمانی را به خود اختصاص دهد زیبا نیست. بی‌تردید سوریه را در ضربات پنالتی از پیش‌رو بر می‌داشتیم چراکه بیرانوند یک دروازه‌بان مطمئن است و بازیکنان ایران نیز در گل کردن پنالتی تبحر دارند.

وی ادامه داد: متأسفانه در تقابل با هنگ‌کنگ و سوریه عملکرد نه چندان مطلوبی از خود به نمایش گذاشتیم و از شرایط روانی بازیکنان پس از هر بازی بی اطلاع هستم. از نظر من شاگردان قلعه‌نویی در دیدار شب گذشته مقابل سوریه از شرایط مطلوب روانی برخوردار نبودند، چراکه عصبی بازی می‌کردند. شاگردان کوپر از لحاظ فوتبالی و رنکینگ جهانی بسیار عقب‌تر از ایران هستند و فکر می‌کنم روحیه و تمرکز نداشتن سبب شد برابر این تیم با دردسر مواجه شویم.

در تقابل با ژاپن می‌توانیم موفق ظاهر شویم

شاگردان ژنرال می‌توانند ژاپن را شکست دهند

نوری با اشاره به تفکرات امیر قلعه‌نویی خاطرنشان کرد: این سرمربی تفکرات ویژه خود را دارد و باید به آن احترام گذاشت. دیدار با هنگ‌کنگ یک تلنگر برای تیم ملی فوتبال کشورمان بود و امیدوارم از جدال با سوریه نیز درس عبرت گرفته باشیم تا در رویارویی با ژاپن با مشکل مواجه نشویم. از نظر من بازیکنان کشورمان شب گذشته خسته بودند و بی‌شک با تزریق روحیه و آرامش به آن‌ها در مرحله بعد نیز می‌توانیم موفق ظاهر شویم.

وی اضافه کرد: متأسفانه ژاپن استراحت بیشتری نسبت به ایران دارد، اما با ریکاوری مناسب می‌توانیم این دیدار دشوار را نیز پشت سر بگذاریم. هرچند که ژاپن نیز دروازه‌بان ضعیفی درد و مهاجمان ایران به راحتی می‌توانند دروازه وی را باز کنند. در هر صورت مقابل سامورایی‌ها کار دشواری خواهیم داشت چراکه این تیم به معنای واقعی فوتبال بازی می‌کند.

در تقابل با ژاپن می‌توانیم موفق ظاهر شویم

به گزارش ایمنا، تیم ملی فوتبال کشورمان شب گذشته در دیداری نفس‌گیر در چارچوب رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا برابر سوریه صف‌آرایی کرد و شاگردان قلعه‌نویی در نهایت موفق شدند مجوز صعود خود به مرحله یک چهارم را با پیروزی پنج بر چهار در ماراتن پنالتی‌ها دریافت کنند.

یوزان ایرانی در نیمه اول جدال با سوریه موفق شدند با تک گل مهدی طارمی از روی نقطه پنالتی از رقیب خود پیش بیفتند، در نیمه دوم نیز عمر خربین از روی نقطه پنالتی دروازه بیرانوند را باز کرد تا در نهایت تکلیف پیروز این میدان در ضیافت پنالتی‌ها مشخص شود. ناگفته نماند که شاگردان ژنرال شنبه _ چهاردهم بهمن _ از ساعت ۱۵ باید به تقابل با ژاپن بپردازند.

کد خبر 724780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • چ IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    0 0
    شاگردان ژنرال ژنرال دیگه کی قلعه نویی شانس اورد که در یک گروه اسیا افتاد و گرنه مشخص می شود ژنرال ساختگی اقای کارشناس پارچه خوار کی واقعا جای خحالت دارد وووووووووووووووو