زیرساخت‌های آب، راه، بهداشت و درمان کرمان نیازمند توجه جدی است

استاندار کرمان گفت: سه بخش زیرساختی آب، راه و بهداشت و درمان در استان کرمان نیازمند توجه جدی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط‌عمومی استانداری، محمدمهدی فداکار امروز _پنجشنبه دوازدهم بهمن_ در نشست مشترک شورای اداری، برنامه‌ریزی و توسعه و گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: کرمان بزرگ‌ترین استان کشور به لحاظ وسعت جغرافیایی است و این وسعت هزینه‌هایی را هم بر استان تحمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه عمده هزینه‌ها مرتبط با حوزه جاده‌سازی و نگهداری آن‌ها است و جاده‌های استان عمدتاً ترانزیتی و محل حمل‌ونقل باری هستند، افزود: اولین مشکل استان کرمان، آب و تأمین آب به لحاظ کمیت و کیفیت در بخش‌های شرب و کشاورزی است، پروژه‌های آب‌رسانی شروع شده است و منتظر تزریق منابع خوبی هستیم.

استاندار کرمان با اشاره به بارندگی‌های ضعیف سال جاری در استان و میزان آن را ۱۸ میلی‌متر عنوان کرد و با اشاره به اینکه نگرانی جدی در این زمینه داریم، بیان کرد: اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حد توان به استان کمک کرده است، اما چون آخرین استان در سفر بودیم، عقب‌افتادگی داریم.

وی با اشاره به اینکه سه بخش زیرساختی آب، راه و بهداشت و درمان در استان کرمان نیازمند توجه جدی است، گفت: در حوزه بهداشت و درمان، استان کرمان علاوه بر پوشش جمعیت خود، استان سیستان و بلوچستان را نیز پوشش می‌دهد که بار سنگینی بر استان است.

فداکار تصریح کرد: استان کرمان علاوه بر ظرفیت‌های معدنی و صنعتی، درآمدهایی در حوزه مالیات و دیگر حقوق دولتی برای کشور دارد و مازاد درآمد خوبی دارد که می‌تواند به حوزه زیرساختی استان کمک کند.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح ۸۶۸ پروژه دولتی و غیردولتی استان کرمان در دهه فجر با اعتبار بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان گفت: نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیز تا پایان سال در استان افتتاح خواهد شد و در حوزه مسکن تا پایان سال جاری ۱۰ هزار قطعه زمین در استان واگذار خواهد شد.

کد خبر 724750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.