شهیدی که در روز ورود امام(ره) حماسه آفرید

امروز یعنی دوازدهم بهمن باید گفت سلام بر فجر و سلام بر فجرآفرینان میدان عشق، سلام بر آن‌هایی که پر پرواز خود را گشودند و لطافت نسیم روی امام (ره) بر روح آن‌ها دمید و با عشق از دروازه تن عبور کردند، به خورشید رسیدند و طلوعی دوباره کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نهال انقلاب که ۴۵ سال قبل با دستان امام خمینی (ره) به زمین و با خون شهدا به ثمر نشسته، امروز برای خود درخت تنومندی شده و روز به روز بیش از قبل به بار می‌نشیند و امروز یعنی دوازدهم بهمن باید گفت سلام بر فجر و سلام بر فجر آفرینان میدان عشق، سلام بر آن‌هایی که پر پرواز خود را گشودند و لطافت نسیم روی امام (ره) بر روح آن‌ها دمید و با عشق از دروازه تن عبور کردند، به خورشید رسیدند و طلوعی دوباره کردند.

روزی که جمعیت فوج فوج خودشان را به فرودگاه می‌رساندند و ایران تبدیل به دریایی خروشان شده بود که می‌خواست در اقیانوس قلب امام (ره) حل شود، مردی در گوشه‌ای از این دیار فدایی این راه شد؛ «قربانعلی داوودی».

قربانعلی داوودی متولد ۱۳۰۸ شهر فارسان (در ۳۰ کیلومتری شهرکرد) بود که از پیش از انقلاب در فعالیت‌های سیاسی علیه رژیم پهلوی حضوری فعال داشت و بازاریان شهر فارسان را علیه رژیم منحوس پهلوی دعوت به مبارزه می‌کرد و با شروع انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ مبارزات شدیدتری را علیه رژیم طاغوت آغاز کرد و به علت همین فعالیت‌ها و نصب تصویر حضرت امام خمینی (ره) بر درِ مغازه خود چماق‌داران و ضد انقلاب‌ها چندین مرتبه به مغازه او حمله کردند و شیشه‌های مغازه را شکستند، اما او دست بردار نبود.

شهیدی که در روز ورود امام(ره) حماسه آفرید

در عاشورای سال ۱۳۵۷ بود که عناصر ضد انقلاب با حمله به مغازه داوودی او را زخمی کردند و در ادامه در روز دوازدهم بهمن سال ۱۳۵۷ یعنی مصادف با ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران در راهپیمایی‌ای که به همین مناسبت تدارک دیده شده بود، به‌عنوان یکی از عوامل اصلی راهپیمایی شرکت کرد.

در مسیر حرکت از مسجد جامع فارسان به سمت سه‌راهی باباحیدر حین راهپیمایی، چماق‌داران رژیم شاهنشاهی و ضد انقلابیون به مردم حمله‌ور شدند که در این میان عده‌ای زخمی و عده‌ای هم پا به فرار گذاشتند و شهید قربانعلی داودی بر اثر ضرباتی که سرسپردگان رژیم طاغوت بر سرش وارد کردند، دچار آسیب مغزی شد و بعد از انتقال به بیمارستان آیت‌الله کاشانی اصفهان دعوت حق را لبیک گفت و به شهادت رسید.

پیکر این شهید مبارز انقلاب اسلامی که در انتظار طلوع خورشید انقلاب در کشور بود، پیش از ۲۲ بهمن و پیروزی انقلاب در گلزار شهدای شهر فارسان آرام گرفت.

شهیدی که در روز ورود امام(ره) حماسه آفرید

کد خبر 724685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.