حمایت شهرداری سوئد از والدین جداشده با اپلیکیشن جدید

انحلال خانواده با جدایی پدر و مادر از هم می‌تواند یک دوره استرس‌زا برای همه باشد اما اپلیکیشنی که شهرداری مالموی سوئد تهیه کرده است به والدین جداشده آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهرداری مالمو اعلام کرده است بزرگسالانی که در مرحله جدایی هستند یا قبلاً طلاق گرفته‌اند، به یک برنامه ویژه موسوم بهSES دسترسی خواهند داشت که هدف از ایجاد این ابزار دیجیتال جدید، ارائه پشتیبانی و دانش در یادگیری والدگری پس از جدایی و نحوه هدایت بهتر این بحران زندگی است.

کاربران SES پس از ثبت‌نام، دسترسی رایگانی به طیف وسیعی از پشتیبانی و اطلاعات دارند. این پلتفرم فیلم‌های کوتاه، تمرین‌ها و نکاتی در مورد نحوه عمل در شرایط مختلف را ارائه می‌دهد.

برنامه SES ابتدا در دانمارک با همکاری روانشناسان و محققان دانشگاه کپنهاگ توسعه یافت. مطالعات آزمایشی نشان داده است زوج‌های سابقی که برای دریافت کمک به این اپلیکیشن مراجعه می‌کنند، استرس، اضطراب و افسردگی کمتری را در مقایسه با زوج‌های مطلقه‌ای تجربه کردند که از این اپلیکیشن استفاده نکرده‌اند.

حمایت شهرداری سوئد از والدین جداشده با اپلیکیشن جدید

بخش‌های مختلف این پلتفرم موضوعات متفاوتی دارند و شخص انتخاب می‌کند که کدام‌یک به موقعیت و چالش‌های او مرتبط هستند. بخش مدیریت اجتماعی شهرداری مالمو در این رابطه اعلام کرده است که بسیاری از محتوای این اپلیکیشن در مورد رابطه با کودکان است، به عنوان مثال چگونه والدین می‌توانند رفتارهای کودکان را تفسیر کنند، چگونه از آنها حمایت و در سطح آنها ارتباط برقرار کنند.

این ابزار دیجیتال به عنوان یک راهکار به اصطلاح «خودیار» معرفی شده است که برای هر کسی که این روند دردناک را طی می‌کند مفید خواهد بود. نکته مهم در مورد برنامه این است که در این شرایط پیچیده با ارائه توصیه‌ها و تمرین‌های عملی برای رفتار با فرزندان و همچنین توسعه همکاری با شریک زندگی سابق برای توافق در مورد مسائلی مانند حضانت، اسکان و دسترسی، نوعی پلتفرم آموزشی و روانشناسی آنلاین را فراهم می‌کند.

کد خبر 724470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.