تهرانِ پیشگام و انقلابی، شناسنامه واقعی این شهر بزرگ است

رهبر معظم انقلاب تهران را نماد همه خصوصیات بارز ملت ایران دانستند و گفتند: تهرانِ پیشگام و انقلابی، شناسنامه واقعی این شهر بزرگ است که باید حوادث و جزئیات آن تدوین و برای نسل جوان تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، متن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۲۴ هزار شهید تهران بزرگ که در سه‌شنبه، چهارم بهمن ۱۴۰۲ برگزار شده بود، امروز در محل برگزاری همایش در تهران منتشر شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، تهران را نماد همه خصوصیات بارز ملت ایران دانستند و با اشاره به نقش‌آفرینی مردم تهران در حوادث ۱۵۰ سال اخیر، همچنین الهام‌بخش بودن تهران در حوادث انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب گفتند: تهرانِ پیشگام و انقلابی، شناسنامه واقعی این شهر بزرگ است که باید حوادث و جزئیات آن تدوین و برای نسل جوان تبیین شود.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به شجاعت، غیرت، دینداری، استقلال‌طلبی و دشمن‌ستیزی ملت ایران افزودند: همه این خصوصیات در تهران قابل مشاهده است و مردم تهران حداقل از یک‌ونیم قرن اخیر در همه مبارزات سیاسی بر ضد ظلم و استبداد و استعمار، پیشرو بوده‌اند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش‌های گسترده‌ای که در دوران پهلوی‌ها برای تغییر هویت ملی و اسلامی تهران انجام شد، گفتند: به‌رغم همه این تلاش‌ها، تهران در قضایای انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب نقش‌آفرین و الهام‌بخش برای همه کشور بود.

ایشان تاکید کردند: تهران و مردم آن باید با چنین شناسنامه انقلابی برای نسل جوان معرفی شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شهدای انقلاب اسلامی را برترین شهدا دانستند و افزودند: یکی از نکاتی که باید در مراسم بزرگداشت شهدا به آن توجه شود، جایگاه شهیدان انقلاب است زیرا این شهیدان در مسیری به شهادت رسیدند که مانع هضم شدن ایران و دنیای اسلام در فرهنگ کفر و استکبار شد و امروز شاهد تأثیرات شگرف آن در دنیای اسلام هستیم.

ایشان با تاکید بر اینکه نظام اسلامی هیچ دستورالعملی برای صدور انقلاب ندارد، خاطرنشان کردند: انقلاب همچون هوای خوش بهاری و همچون بوی گل است که نمی‌توان جلوی آن را گرفت و به‌طور طبیعی منتشر می‌شود.

رهبر انقلاب اسلامی خون شهیدان را تضمین‌کننده ثبات انقلاب دانستند و گفتند: امروز نیز شهیدان ما را در مسیر انقلاب نگه داشته‌اند و هر زمانی که مقداری احساس سستی می‌شود، نام و یا حرکت و یا شهادت یک شهید، موجب تجدید قوای ملت می‌شود، همان‌گونه که شاهد حرکت سراسری ملت ایران در شهادت سردار سلیمانی بودیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان تاکید کردند: بزرگداشت شهدا تداوم راه آنان را برای نسل‌های جدید تضمین می‌کند.

کد خبر 724458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.