توافق ایران و پاکستان برای افزایش اقدامات علیه گروه‌های تروریستی

در دیدار وزیر امور خارجه ایران با فرمانده ارتش پاکستان ضمن تأکید بر اجرایی شدن توافقات موجود بین ۲ کشور، مقرر شد که با گسترش همکاری‌ها بین مقامات نظامی و امنیتی، اقدامات علیه گروه‌های تروریستی بیش از پیش افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیر عبداللهیان که در پاسخ به دعوت جلیل عباس جیلانی همتای پاکستانی خود و در پی تحولات اخیر در مناسبات دو کشور در پی حمله ایران به مقر گروهک تروریستی جیش الظلم و اقدام پاکستان در حمله پهپادی به نقطه‌ای در منطقه مرزی دو کشور، شامگاه یکشنبه هشتم بهمن ماه و در رأس هیأتی سیاسی و امنیتی به اسلام‌آباد سفر کرد، بعدازظهر دوشنبه نهم بهمن ماه و در ادامه دیدارهای خود در پاکستان با ژنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این دیدار با مرور روابط دو کشور در زمینه‌های سیاسی و امنیتی، بر ضرورت اجرایی شدن توافقات موجود بین ایران و پاکستان تأکید کردند.

در این دیدار که نمایندگان دستگاه‌های نظامی و امنیتی نیز حضور داشتند، درباره اتفاقات رخ داده در هفته گذشته گفت‌وگو شد.

در پایان این دیدار دو طرف توافق کردند با افزایش همکاری‌های مقامات نظامی و امنیتی، اقدامات خود علیه گروه‌های تروریستی را بیش از پیش افزایش دهند.

همچنین مقرر شد توافق‌های امنیتی بین ایران و پاکستان در همه سطوح با جدیت به مرحله اجرا درآید و با برنامه ریزی و اجرایی شدن توافقات موجود در زمینه‌های امنیتی، مرزی، اقتصادی، تجاری به ویژه خط لوله گاز و امور رسانه‌ای، با جدیت برنامه کاری خود را به مرحله اجرا بگذارند.

امیرعبداللهیان در این سفر همچنین با جلیل عباس جیلانی همتای پاکستانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

منبع: فارس

کد خبر 724347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.