دستگاه‌های اجرایی برای مواجهه با شرایط برودت هوا آماده باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی برای مواجهه با شرایط برودت هوا آماده باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز _سه‌شنبه، دهم بهمن_ در ستاد مدیریت مصرف انرژی، اظهار کرد: باتوجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر کاهش محسوس دما در روزهای چهاردهم تا شانزدهم بهمن سال‌جاری در استان، آمادگی و برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی برای اقدام به موقع و مناسب برای مواجهه با شرایط بحرانی ضروری است.

وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه حوزه‌های خدمات‌رسان، برای مقابله با پیش‌آمدهای احتمالی ناشی از کاهش شدید دما طی روزهای آینده، آمادگی لازم را داشته باشند.

معاون استاندار با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف انرژی، متذکر شد: مردم به توصیه‌های شرکت‌های گاز و برق در مدیریت مصرف توجه کنند تا این شرایط با کمترین مشکل سپری شود.

وی یادآور شد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید به سوخت دوگانه و جایگزین مجهز شوند.

عباس‌زاده با اشاره به تجربه سال گذشته و مدیریت خوبی که مانع از قطعی گاز در استان شد، اظهار داشت: چنانچه شرایط سال گذشته دوباره حادث شود، همان اقدامات مؤثر را تکرار خواهیم کرد تا مانع از بروز هرگونه مشکلی به ویژه در گاز خانگی شویم.

وی به برنامه شرکت ملی گاز مبنی بر قطع گاز صنایع در شرایط اضطراری و پیک مصرف اشاره کرد و گفت: شرکت گاز و اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت باید بیشترین همراهی و تعامل را داشته باشند تا کمترین قطعی گاز در واحدهای تولیدی استان رقم بخورد.

عباس‌زاده تصریح کرد: باید مسئولان دستگاه‌های متولی از جمله شرکت گاز در خصوص قطع نکردن گاز صنایع شاخص از جمله فولاد و سیمان بیشترین همکاری را داشته باشند تا این واحدها کمترین افت تولید را داشته و متضرر نشوند.

معاون استاندار تأکید کرد: صنایع ما باید در آخرین مرحله قطع سوخت قرار بگیرند.

رحمان محمودی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه در زمینه تأمین و مصرف گاز در سطح کشور در نقطه سربه سر قرار داریم، اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی ۹۱۶ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم اما فراتر از این و تعداد دو هزار و ۴۰ روستای استان گازرسانی شده است.

وی با بیان اینکه در پی برودت هوا محدودیت مصرف گاز در همه استان‌های کشور را داریم، اما در خراسان‌جنوبی ما نبوده، تصریح کرد: ما همراهی لازم را با صنایع خواهیم داشت تا دچار خسارت نشوند اما باید اداره کل صنعت، معدن و تجارت هم پیگیری لازم را از مرکز انجام دهد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به مصرف چهار میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعبی گاز در شبانه روز گذشته گفت: اگر کارخانه فولاد به شبکه گاز استان متصل شود، مصرف گاز به هفت میلیون مترمکعب خواهد رسید.

محمودی گفت: با این شرایط در استان هیچ محدودیتی اعمال نشده است و در صورت افت شبکه به ۳۵۰ پی سی آر، در اولین مرحله، قطع گاز ادارات در دستور کار قرار خواهد گرفت و برنامه‌ای برای قطع گاز خانگی نداریم.

محمدعلی آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها برای ورود به سرما و یخبندان پیش‌بینی شده باید برنامه داشته باشند، گفت: سال گذشته با توجه به سرمای شدید و افت فشار گاز، حرکت‌های ضربتی خوبی انجام شد.

وی متذکر شد: دستگاه‌های اجرایی باید امسال هم مقدمات اتصال به سوخت دوم و تأمین تجهیزات لازم را در دستور کار قرار دهند.

جواد نخعی، رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره کل هواشناسی خراسان‌جنوبی هم با اشاره به کاهش محسوس دما در روزهای ۱۴ تا ۱۶ بهمن ماه، بیان کرد: پیش بینی می‌شود که در این مدت دمای هوای خراسان جنوبی بین چهار تا ۶ درجه کاهش یابد که نسبت به شرایط نرمال فصل خیلی پایین است به عنوان مثال در شهرستان سربیشه به عنوان سردترین نقطه استان شاهد کاهش خیلی شدید دما خواهیم بود.

نخعی یادآور شد: به لحاظ شرایط جوی هم برای روز جمعه بارندگی ۱۰ تا ۱۵ میلیمتری برای مناطق جنوبی استان یعنی نهبندان خواهیم داشت.

کد خبر 724313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.