ارسال لایحه هلدینگ گردشگری به شورای شهر تهران تا پایان بهمن

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: لایحه هلدینگ گردشگری و مراکز تفریحی تا دو هفته آینده به اداره کل تدوین مقررات و هماهنگی امور شورا خواهد رفت تا پس از جمع‌بندی نهایی جهت تصویب به صحن شورا ارسال شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، امیر قاسمی اظهار کرد: بر اساس حکم ۹۱ برنامه چهارم توسعه، تکلیفی مبنی بر تشکیل سازمان گردشگری برعهده شهرداری است.

وی افزود: با دستور شهردار تهران شورای سیاست‌گذاری تشکیل شد و در حال حاضر تدوین لایحه هلدینگ گردشگری و مراکز تفریحی در مراحل پایانی قرار دارد.

سید احمد علوی، رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ظرف دو هفته آینده لایحه هلدینگ به اداره کل تدوین مقررات و هماهنگی امور شورا و نهادها ارسال و پس از جمع‌بندی نهایی جهت تصویب به صحن شورا ارسال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر اولویت شهرداری تهران در حوزه گردشگری بر مبنای تشکیل هلدینگ است، تصریح کرد: با هم‌فکری اعضای شورای شهر، هلدینگ گردشگری تشکیل خواهد شد تا مراکز گردشگری و تفریحی گردهم بیایند.

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در صورت موفق بودن تجربه هلدینگ، به سمت تشکیل سازمان گردشگری و مراکز تفریحی خواهیم رفت.

علوی با اشاره به بودجه حوزه گردشگری شهرداری در سال آینده، تصریح کرد: برای تخصیص بودجه حوزه گردشگری مقرر شده تا زمان تصویب بودجه سال ۱۴۰۳، لایحه هلدینگ گردشگری را به شورا ارائه دهند تا بودجه با محوریت تخصیص به هلدینگ تنظیم شود.

وی گفت: بودجه بخش میراث فرهنگی، مرمت و گردشگری تعیین شده، اما به صورت پراکنده است و چنانچه لایحه هلدینگ در ایام پیش رو به شورا ارسال و تصویب شود، اعتبار حوزه گردشگری به صورت منسجم تدوین خواهد شد.

کد خبر 724212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.