طرح آمایش سرزمین، عدالت در ورزش را برقرار می‌کند

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اهمیت اجرایی شدن طرح آمایش سرزمین، گفت: در گذشته هیچگاه عدالت ورزشی نداشتیم اما با اجرای این طرح، عدالت برقرار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مراسم تجلیل از قهرمانان، مدال‌آوران و افتخارآفرینان تیراندازی در سال ۱۴۰۲ با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش، محمود گودرزی وزیر اسبق ورزش و جمعی از روسای فدراسیون‌ها برگزار شد.

کیومرث هاشمی وزیر ورزش در این مراسم ضمن قدردانی از ورزشکاران و مربیان رشته تیراندازی، اظهار داشت: تیراندازی رشته پرمدالی است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود و تنها رشته‌ای است که در ۲ بخش زنان و مردان مدال کسب می‌کند. این مساله نشانگر این است که مجموعه ورزش کشور باید توجه بیشتری به این رشته داشته باشد. با کسب سهمیه تاریخی در اهداف پروازی، مجموعه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت خود را بیشتر خواهد کرد.

هاشمی ادامه داد: مدیریت در ورزش مثل دوی امدادی است و من وظیفه خود می‌دانم از تمامی افرادی که در مدیریت ورزش کشور بودند، تشکر کنم. در تلاش هستیم تا گام‌های موثری برداریم.

وزیر ورزش با اشاره به دیدار اخیر ورزشکاران با مقام معظم رهبری، افزود: توصیه‌های ایشان در خصوص ورزش، نشانگر آن است که ورزش برای ایران و مقام معظم رهبری اهمیت دارد. مقام معظم رهبری جوایزی هم برای مدال‌آوران در نظر گرفتند که نشان می‌دهد ایشان نگاه ویژه‌ای به ورزش دارند و این مسئله مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند. ریاست جمهوری هم سه بار در جمع ورزشی‌ها حاضر شد. برگزاری شورای عالی ورزش برای اولین بار با حضور رئیس جمهور برگزار شد و ۱۱ مصوبه در این شورا به تصویب رسید.

وی افزود: چند موضوع در این جلسه به عنوان معضل ورزش به رئیس جمهور ارائه شد که یکی از موضوعات، پروژه‌های نیمه تمام بود. در جمع‌بندی انجام شده ۳۴۲۸ پروژه نیمه تمام در ۳۱ استان داریم. قرار شد دیگر هیچ پروژه جدیدی را در دستور کار قرار ندهیم تا با ظرفیت دولت و بخش خصوصی پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم. با کمک سازمان برنامه و بودجه، پروژه‌هایی که بالای ۷۰ درصد پیشرفت داشتند به اتمام خواهند رسید. در حاضر حاضر انرژی زیادی از مدیران صرف تکمیل پروژه‌ها می‌شوند و از سال ۱۴۰۳ می‌خواهیم تکمیل این پروژه‌ها به دستگاه‌های دیگری سپرده شود تا مدیران، متمرکز بر کار خود شوند.

وزیر ورزش گفت: موضوع بعدی بحث این است که هیچگاه عدالت ورزشی نداشتیم. اعتقاد داریم این عدالت زمانی اتفاق می‌افتد که از ظرفیت آمایش سرزمین استفاده کنیم و به تناسب استعدادهای استان‌ها؛ استادیوم‌ها و اماکن ورزشی ساخته شوند. لذا بر اساس آمایش سرزمین موظف به انجام کارها هستیم. طرح آمایش سرزمین از موضوعات اساسی ماست و ظرف چندماه باید آن را به نتیجه برسانیم و این باقیات الصالحات برای ماست. رئیس جمهور دستور داده هرچه زودتر این طرح ابلاغ شود. با ابلاغ این طرح همه تکلیف خود را می‌دانند.

وی افزود: در کنار طرح آمایش سرزمین، برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور را داریم که طی آن از بدو تولد برای یک فرد برنامه ورزشی دیده می‌شود. افرادی که علاقه‌مند به ورزش قهرمانی هستند راهی این مسیر می‌شوند و افرادی دیگر در حوزه همگانی ورزش خود را ادامه می‌دهند و همه دستگاه‌ها موظف به تمکین از طرح ملی پیشرفت ورزش کشور هستند.

هاشمی گفت: ذات ورزش حاشیه دارد ولی امیدوارم با همدلی حاشیه‌ها را کم کنیم و به متن ورزش بپردازیم. چون استعدادهای ورزشی خوبی در کشور داریم و امیدوارم همگی افتخارآفرین باشند و بتوانیم از ظرفیت‌های خوبی که وجود دارد بهترین بهره را ببریم. امیدوارم تیراندازی در المپیک موفق باشد و باعت به اهتزار درآوردن پرچم کشور شود. حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم و علاوه بر تخصیص‌های داده شده، حمایت‌های بیشتری خواهیم داشت تا این رشته به موفقیت برسد.

منبع: ایرنا
کد خبر 724031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.