تقدیم بودجه ۴۴ هزار میلیارد تومانی شهرداری مشهد به شورای شهر

لایحه برنامه و بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری مشهد، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در جلسه علنی امروز شورا، تقدیم شورای اسلامی شهر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، صدوسومین جلسه علنی شورای شهر در حالی امروز_دوشنبه نهم بهمن_ برگزار شد که لایحه بودجه سال ١۴٠٣ شهرداری مشهد از سوی شهردار مشهد به رئیس شورا تحویل داده شد.

محمدرضا قلندرشریف با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی بودجه ۱۴۰۳ نسبت به سال جاری افزود: منابع شهرداری مشهد در بودجه ۱۴۰۳، ۴۴ هزار و ۷۳ میلیارد تومان بود که در حوزه درآمدهای عمومی ۱۸ هزار و ۳۹۳ همت معادل ۴۲ درصد، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای ۹۳۲۲ همت معادل ۲۱ درصد، واگذاری دارایی‌های مالی ۱۲ هزار و ۴۸۴ همت معادل ۲۸ درصد، منابع قابل تخصیص انتقالی از سال قبل ۲۵۰۰ همت معادل شش درصد و خالص منابع سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه ۱۳۷۵ همت معادل سه درصد است.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: مصارف شهرداری مشهد در بودجه ۱۴۰۳ نیز ۴۴ هزار و ۷۳ میلیارد تومان است که اعتبارات هزینه‌ای ۱۳ هزار و ۶۶۵ همت معادل ۳۱ درصد، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۱۸ هزار و ۸۲۶ همت معادل ۴۳ درصد، تملک دارایی‌های مالی ۶۷۳۵ همت معادل ۱۵ درصد، خالص مصارف سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه ۱۳۷۵ همت معادل سه درصد و مازاد منابع بر مصارف انتقالی به سال بعد ۳۴۷۳ همت معادل هشت درصد است.

قلندرشریف از افزایش ۳۶ درصدی بودجه سازمان‌های شهرداری برای سال آینده خبر داد و اضافه کرد: منابع درآمدی مناطق مشخص است و بودجه مناطق بر اساس پیشنهاد شهرداران مناطق صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۳۷ درصد بودجه ما اعتبارات هزینه‌ای و جاری و ۶۳ درصد مربوط به پروژه‌های عمرانی شهرداری است، عنوان کرد: در سال آتی تکمیل خط سه و چهار قطار شهری مطرح است که به صورت فشرده در حال انجام است،

شهردار مشهد افزود: بیش از سه کیلومتر از میدان شهدا در حال ریل‌گذاری است که تا پایان سال تست گرم خواهیم کرد، اصل پروژه قطار شهری مشهد حدود شش کیلومتر است، زیرا خطوط یک و دو ما به وسیله این شش کیلومتر به حرم متصل می‌شود.

وی ادامه داد: ستاد مرکزی آتش‌نشانی شهرداری مشهد تشکیل خواهد شد که بزرگ‌ترین مرکز امداد و نجات و سازمان مرکزی آتش‌نشانی و مدیریت بحران شرق کشور در مشهد خواهد بود، زمین‌های ورزشی، سالن‌های سرپوشیده، زمین‌های روباز و کمپ بزرگ ورزشی شهدای سلامت در الهیه از دیگر پروژه‌هاست که در این کمپ کلنگ‌زنی خواهد شد.

قلندرشریف اضافه کرد: مطالعات فاز یک پارک جهان‌شهر تمام شده است و در سال آتی ادامه خواهد داشت، پارک بزرگ کرامت نیز در محدوده حاشیه شهر در حال انجام است، تقاطع غیر همسطح ورودی مشهد در سه‌راه فردوسی و تقاطع بلوار شاهنامه -پیامبر اعظم (ص) هم انجام خواهد شد چرا که نگاه ویژه مدیریت شهری اجرای پروژه‌ها براساس نیازسنجی است.

وی با اشاره به اینکه تعامل خوبی در استان و شهرستان ایجاد شده است، تصریح کرد: این تعامل فرصت مغتنمی است، همه همدل شدند تا خدمت صادقانه انجام دهند و این همدلی ثمره تعاملات مدیریت شهری، شورای شهر، فرماندار، معاونان استاندار، استاندار و ادارات مختلفی است که با آن‌ها سروکار داریم.

قلندر شریف در خصوص تأخیر در پرداخت کارکنان شهرداری گفت: بدهکاری شهرداری طبیعی است، اگر بدهکار نشویم، کار نکردیم، ما تاحدی که می‌توانیم اوراق مشارکت می‌گیریم و برای سال آینده ۶۵۰۰ اوراق مشارکت را درنظر گرفتیم، ما در زمینه تهاتر پیشرو هستیم و بدهی ما به بانک شهر ۱۰ درصد بدهی برخی شهرهای دیگر هم نیست.

شهردار مشهد اضافه کرد: با وجود اینکه مدیریت و هیئت مدیره یکی از بانک‌ها با تهاتر مبالغ موافقت کرده بودند و روزهای پایانی اتمام کار بود، اما هیئت مدیره بانک تغییر کرد و بدون اطلاع شهرداری، چک شهرداری را برگشت زدند، همین بانک بیش از ۱۵۰۰ میلیارد باید به شهرداری می‌داد که ما می‌توانستیم کاری کنیم مشکلات آن‌ها بیشتر شود، اما این کار را انجام ندادیم. حقوق پرسنل آماده بود، اما این مسئله موجب تأخیر در پرداخت شد.

کد خبر 724028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.