تسهیل استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای نابینایان در انگلستان

لستر انگلستان با ایجاد امکان دسترسی همگانی به اطلاعات بلادرنگ، استفاده از حمل‌ونقل عمومی را برای نابینایان شهر آسان کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، انتظار کشیدن در ایستگاه‌های اتوبوس و ترس از سوار شدن به اتوبوس اشتباه یا از دست دادن اتوبوس برای همه مضطرب‌کننده است، اما نابینایان بیشتر از همه این استرس را متحمل می‌شوند و حتی ممکن است به‌دنبال این دلهره، اعتمادبه‌نفس لازم برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی را از دست بدهند و در تنهایی خود غوطه‌ور شوند.

وزارت حمل‌ونقل بریتانیا برای کمک به مبارزه با این موضوع، در مارس ۲۰۲۳ صندوق مقابله با تنهایی را راه‌اندازی کرد تا دسترسی به حمل‌ونقل عمومی را برای افراد کم و نابینا بهبود ببخشد. این صندوق در لستر، در کنار آموزش آگاهی بصری، بر زیرساخت‌ها تمرکز کرد و در این راستا به ایستگاه‌های اتوبوس سخنگو رسید.

تبدیل متن به گفت‌وگو در ایستگاه‌های اتوبوس

صندوق مقابله با تنهایی در همکاری با یک شرکت فناوری و راه‌حل‌های حمل‌ونقل که در گذشته با شورای شهر لستر همکاری‌های موفقی داشت، از طریق فناوری تبدیل متن به گفتار موفق شد خدمات اتوبوس‌رانی را برای مسافران کم و نابینا در دسترس‌تر کند. این پروژه شامل بررسی طیف وسیعی از ایستگاه‌های اتوبوس برای شناسایی مواردی بود که اغلب توسط این افراد مورد استفاده قرار دارند. پس از شناسایی ۲۱ ایستگاه، صندوق از دسامبر ۲۰۲۳، توتم‌های اطلاعات لحظه‌ای تبدیل متن به مکالمه را در آن‌ها نصب کرد.

نمایشگرهای جدید از باتری‌هایی با عمر طولانی استفاده می‌کنند که به برق شهری یا خورشیدی وابسته نیستند و می‌توان آن‌ها را در هر مکانی نصب کرد. نمایشگرها با مزایای اضافه‌شده تبدیل متن به گفتار می‌توانند اطلاعات بی‌درنگ را در زمان واقعی و به چندین زبان برای همه مسافران فراهم کنند.

تسهیل استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای نابینایان در لستر

دکمه تبدیل متن به گفتار، با برچسب INFO و نوشته‌ای به خط بریل، در فاصله ۱.۱ متری از زمین قرار گرفته است تا برای افراد با هر قد و ویلچرنشینان قابل دسترس باشد.

بازخورد مردم نسبت به این سیستم جدید مثبت و بسیار سودمند بوده و موجب شده است مناطق دیگر انگلستان نیز نسبت به توسعه آن برای افزایش دسترسی در شبکه‌های ترانزیت خود علاقه‌مند شوند.

به این ترتیب کاربران کم و نابینای وسایل‌نقلیه عمومی در استفاده از شبکه اتوبوس‌رانی شهر احساس راحتی دارند و در جابه‌جایی ایستگاه به ایستگاه دچار مشکل نمی‌شوند.

کد خبر 723983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.