راهنمای جامع آغاز کسب و کار آنلاین با طراحی سایت فروشگاهی
طراحی وب سایت

گام های طراحی وب سایت فروشگاهی در ادامه آمده است.

راه‌اندازی و طراحی سایت فروشگاهی، نسبت به کسب‌وکار فیزیکی زمان و انرژی کمتری نیاز دارد، ولی مستلزم رعایت نکات و اصول مهمی است. بنابراین باید برای ساخت آن اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید به بهترین نحو ممکن این ‌کار را انجام داده و از مزایای آن بهره‌مند شوید. در این مقاله با ما همراه باشید تا برخی از الزامات طراحی سایت را برایتان شرح دهیم.

گام اول : طراحی لوگو

هنگام طراحی وب‌سایت باید توجه ویژه‌ای به تمام مواردی که نظر مخاطب را به خود جلب می‌کند، نمایید که از آن جمله می توان به لوگو سایت اشاره نمود. لوگو در حقیقت معرف برند شما است و به آن هویتی منحصربه‌فرد می‌بخشد. برای اینکه در دنیای رقابت فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی بتوانید از رقیبان خود پیشی بگیرید، باید لوگوی سایت خود را با ترکیبی از اشکال و رنگ‌ها به فرمی خاص طراحی کنید. طرح لوگو باید به گونه‌ای باشد که در اولین برخورد مخاطب را تحت تاثیر قرار داده و تصویر آن را در خاطر فرد ثبت نماید. در حقیقت وفاداری به برند، ایجاد تمایز نسبت به رقبا، راهی برای بازاریابی و پیام‌آور اصلی برند شما نمونه‌ای از مزایای برخورداری از طرح مناسب لوگو به حساب می‌آیند. دلیل اصلی آوردن طراحی لوگو در گام اول به این خاطر است طراحی بخش های از سایت به نوع طراحی لوگو شما هم بستگی دارد.

گام دوم : طراحی وب سایت

گام اصلی برای شروع کسب و کار آنلاین شما طراحی وب سایت شماست. انتخاب یک شرکت طراحی وب سایت ،‌ نیاز سنجی ها ، انتخاب سیستم مدیریت محتوا و ... همه در این مرحله انجام می گیرد. و از حساسیت بالای برخوردار است پیشنهاد ما که از سال ۸۹ در زمینه طراحی سایت در ارومیه فعالیت داریم این است که حتما قبل از هر اقدامی نمونه های موفق شرکتی که می خواهید با آن همکاری داشته باشید را مورد بررسی قرار دهید.

گام سوم : نماد اعتماد الکترونیکی در طراحی سایت فروشگاهی

جلب اعتماد مشتری در هر سبک کسب‌وکاری به ویژه به صورت آنلاین و مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است. در همین راستا یکی از راه‌هایی که می توان در تجارت اینترنتی به این مهم دست پیدا کرد، دریافت نماد اعتماد الکترونیکی یا ای‌نماد است. این نماد نوعی تاییدیه برای فروشگاه اینترنتی توسط مرکزی با نام توسعه تجارت الکترونیک وابسته به وزارت صنعت معدن و تجارت به حساب می‌آید.

نماد الکترونیکی که پروانه کسب فروشگاه اینترنتی است به منظور سازماندهی، احراز هویت و صلاحیت آن .صادر می‌گردد. ای‌نماد در تمامی وب سایت‌ها در بالای صفحه آنها درج گردیده و با کلیک بر روی آن می‌توان مستقیم به سایت enamad.ir وارد شده و جزئیاتی مانند محل فعالیت و هویت قانونی فروشگاه اینترنتی را مشاهده نمود.

کد اقتصادی

کد اقتصاد عددی ۱۲ رقمی منحصر به فردی است که برای شناسایی واحد تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمامی واحدهای اقتصادی برای فعالیت خود باید دارای کد اقتصادی باشند. امروزه دریافت کد اقتصادی برای دریافت نماد اعتماد ضروری است.

طراحی وب سایت

گام چهارم : درگاه بانکی در طراحی سایت فروشگاهی

در سال‌های اخیر به دلیل گسترش فروشگاه‌های اینترنتی، شیوه‌های پرداخت آنلاین بین کاربران بسیار رواج پیدا کرده است. امنیت بالای تراکنش‌ها و سرعت در فرایند پرداخت در کنار امکانات مدیریتی بالا برای صاحبان کسب‌وکار سبب گردیده که این روش پرداخت از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار باشد. بنابراین اکثر فروشگاه‌های اینترنتی برای فعالیت‌های تجاری خود، از درگاه اینترنتی متصل به بانک جهت پرداخت‌های مشتریان استفاده می‌کنند.

آشنایی با انواع درگاه‌های بانکی

به طور کلی دو نوع درگاه پرداخت اینترنتی به نام‌های درگاه‌های پرداخت مستقل و پرداخت واسط برای بارگذاری در سایت فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارند. درگاه‌های پرداخت مستقیم توسط شرکت‌هایی با نام PSP به متقاضیان ارائه می‌شوند. در حالی‌که شرکت‌های پرداخت یار، عامل در اختیار قرار دادن درگاه‌های بانکی واسط به مشتریان هستند.

تفاوت بین درگاه‌های بانکی مستقیم و واسط

هنگام طراحی سایت فروشگاهی برای دریافت درگاه‌های بانکی مستقیم، برخورداری از نماد الکترونیکی الزامی است و امکان نمایش آرم کسب‌وکار بر روی صفحه پرداخت اینترنتی وجود دارد. همچنین در این درگاه هنگام انجام تراکنش‌های مالی، کارمزدی کسر نخواهد شد و مبالغ تراکنش‌ها مستقیم به حساب صاحبان کسب‌وکار واریز می‌شود. در مقابل در درگاه‌های پرداخت واسط که به صورت موقت بدون نیاز به نماد الکترونیکی راه‌اندازی می‌شوند، ابتدا تراکنش به حساب شرکت واسطه واریز شده و سپس به صورت پایا تسویه حساب صورت می‌پذیرد.

بعد از راه‌اندازی وبسایت چه کارهایی باید انجام داد؟

پس آشنایی با برخی از اقدامات مهمی که در طراحی سایت باید به آنها توجه ویژه‌ای شود، باید بدانید که بعد از آن چه کارهایی باید برای ارتقای کسب‌وکار و افزایش اعتبار در بازار تجارت اینترنتی انجام دهید.

تولید محتوا پس از طراحی سایت فروشگاهی

کسب‌وکارهای اینترنتی که محصول یا خدماتی را ارائه می‌دهند، جهت ارتقاء سطح فعالیت، باید برای سایت خود تولید محتوا انجام دهند. محتوای مناسب می‌تواند نیازهای مخاطبین را برآورده کرده و آنها را ترغیب به استفاده از خدمات سایت نماید.

سئو سایت

سئو سایت مجموعه‌ای از برنامه‌ریزی‌ها و فرایندهای فنی محتوا است و سبب می‌شود وب سایت در نتایج جستجوگر گوگل در رده‌های بالاتری قرار بگیرد. این فرایند به صورت مقطعی نبوده و مدام باید در حال بروزرسانی باشد و بیشتر بر روی محتواهای بارگذاری شده در سایت اعمال می‌شود.

ثبت سایت در موتورهای جستجوگر

پس از طراحی سایت فروشگاهی برای اینکه یک سایت بازدیدکننده بالایی داشته باشد، باید توسط موتورهای جستجوگر و دایرکتورها شناسایی شود. به عبارت دیگر ثبت‌نام در موتورهای جستجوگر برای شناسایی سایت مورد نظر توسط آنها الزامی است. فرایند شناسایی یا از طریق دایرکتوری‌ها انجام می‌شود که خودشان سایت مرجع محسوب می‌شوند یا از طریق ربات‌ها اتفاق می‌افتد. سایت‌هایی مانند یاهو، Business.com، بینگ و گوگل نمونه‌ای از این دایرکتوری‌ها هستند که برای این منظور در نظر گرفته شده‌اند.

بک لینک‌ها

بک لینک‌ها در واقع لینک‌هایی هستند که در دیگر صفحات معتبر استفاده شده و به صفحات سایت شما ارجاع داده می‌شوند. به عنوان نمونه‌ای از این بک لینک‌ها می‌توان به صفحات اجتماعی اشاره نمود.

ثبت‌نام در مارک پلیس‌ها

مارک پلیس‌ها بستری هستند که تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان کالاهای مختلف، می‌توانند احساس خود را در یک فروشگاه بزرگ به معرض نمایش بگذارند. در واقع این فروشگاه اینترنتی صاحب اجناس به نمایش گذاشته شده نیست، ولی امکانی را فراهم می‌کند تا تولیدکنندگان دیگر بتوانند در یک فضای فروشگاهی کالاهای خود را به فروش برسانند.

تبلیغات مستقیم پس از طراحی سایت فروشگاهی

تبلیغات مستقیم می‌تواند در فضایی خارج از اینترنت یا در سایر فروشگاه‌های اینترنتی به منظور افزایش بازدیدکنندگان، مشتریان، بهینه شدن سئو و افزایش اعتبار سایت انجام شود.

سخن پایانی

مطالب عنوان شده در این مقاله در خصوص طراحی سایت و کارهایی که پس از آن می‌شوند، به عنوان نمونه بوده و برخی از موارد مثل خرید خط خدماتی برای ارسال پیامک و..... و راهکارهای دیگری که می تواند در موفقیت شما تاثیر داشته باشید و به اعتبار سایت افزوده، ذکر نشده است . برخی از این روش‌ها راه حل‌های نوینی هستند که شاید با آنها آشنایی نداشته باشید. به همین دلیل مشورت با افرادی که در این زمینه مهارت کافی داشته و با به‌روزترین متدها برای موفقیت در کسب‌وکارهای اینترنتی آشنایی دارند، مسیر مناسبی برای کسب موفقیت و رسیدن به هدف‌های اقتصادی خواهد بود.

در همین راستا برای طراحی سایت فروشگاهی می‌توانید از راهنمایی‌های مشاوران مجرب و متخصص دیبا ارتباط که با برنامه‌ریزی‌های هوشمندانه به شما کمک می‌کنند با کمترین هزینه، بیشترین بازدهی را داشته باشید، بهره‌مند شوید.

کد خبر 723981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.