پیش‌بینی بارش‌های نرمال برای یک ماه آینده در کرمانشاه

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : پیش‌بینی‌های بلندمدت نشان می‌دهد که میانگین بارش‌های استان کرمانشاه از ۱۵ بهمن تا ۱۵ اسفند به اندازه نرمال خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی محمد زورآوند در جلسه امروز _یکشنبه، هشتم بهمن_ قرارگاه آب شرب کرمانشاه، با اشاره به بارش‌های حاصل از سامانه اخیری که جو استان را تحت تأثیر قرار داده، اظهار کرد: میانگین بارش ۲۴ ساعت گذشته این موج برای کرمانشاه ۱۱ میلی‌متر بود و بیشترین بارش را از بیستون به میزان ۴۵ میلی‌متر داشتیم و در شهر کرمانشاه نیز بارش ۱۱ میلی‌متری به ثبت رسید.

وی بیشترین ارتفاع بارش برف را نیز مربوط به پاوه و به میزان پنج سانتی‌متر اعلام کرد و افزود: اگرچه بارش برف مناسبی رخ داد، اما به دلیل گرم بودن زمین، ارتفاع برف چندان زیاد نبود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه میانگین بارش‌های استان از ابتدای سال زراعی جاری (ابتدای مهر) تاکنون را نیز ۱۷۴ میلی‌متر اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با بارش ۱۳۱ میلی‌متری، ۳۳ درصد افزایش و نسبت به میانگین بلندمدت با بارش ۲۱۵ میلی‌متری، ۱۹ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: اگرچه در نواحی شمال غرب از جمله منطقه اورامانات بارش‌های خوبی را در سال زراعی جاری شاهد بودیم، اما در برخی نقاط دیگر استان از جمله شهرستان‌های شرقی کم بارشی مشهود است.

زورآوند به پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت نیز اشاره و اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی کوتاه مدت طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری (۱۰ و ۱۱ بهمن) شاهد ورود سامانه ناپایدار دیگری به جو استان هستیم که می‌تواند هسته سردتر و گستردگی برف بیشتری را به همراه داشته باشد و بارش پیش‌بینی شده برای آن نیز بین ۱۰ تا ۱۲ میلی‌متر برای استان است.

وی درباره پیش‌بینی بلندمدت نیز گفت: طی یک ماه آینده (از ۱۵ بهمن تا ۱۵ اسفند) بارش‌های در حد نرمال و در حالت خوشبینی بهتراز نرمال برای استان پیش‌بینی می‌شود، اما برای مابقی سال زراعی (تا پایان شهریور ۱۴۰۳) بارش‌ها نزدیک به نرمال خواهد بود و البته دقت پیش‌بینی‌های بلندمدت پایین بوده و احتمال تغییر در آن وجود دارد.

کد خبر 723766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.