افتتاح ۲۴ خانه ورزش روستایی در استان کرمان به مناسبت دهه فجر

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان کرمان گفت: همزمان با دهه فجر، ۲۴ خانه ورزش روستایی که با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان تجهیز شده‌اند، افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، میثم پاریزی امروز یکشنبه هشتم بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش سرانه ورزش استان در سال‌های اخیر، میزان آن را به ازای هر نفر ۶۵ صدم مترمربع اعلام و اظهار کرد: ۳۸ پروژه ورزشی در دهه فجر افتتاح می‌شود که ۵۰ هزار مترمربع به سرانه فضای ورزشی اضافه خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار پروژه‌های دهه فجر ۶۱ میلیارد تومان است، افزود: بیش از ۱۱۰۰ برنامه ویژه دهه فجر در سرتاسر استان با شعار «ورزش قوی، ایران قوی «در مجموعه ادارات ورزش و هیئت‌های ورزشی برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان توسعه متوازن در ورزش را موجب تحقق ورزش قوی دانست و تصریح کرد: همان‌قدر که توسعه زیرساخت‌ها و پروژه‌ها مهم است، نشاط عمومی و سلامت عمومی و فعالیت در سایر حوزه‌های ورزشی نیز باید مدنظر باشد.

پاریزی با اشاره به به اینکه تمام برنامه‌های ورزشی با ایجاد شور و نشاط عمومی برپا می‌شود، گفت: از آنجا که ورزش همواره اثربخش و امیدآفرین بوده است، برنامه‌ها را با پیوست انتخاباتی و بدون جهت‌گیری خاصی برگزار خواهیم کرد تا حضور حداکثری مردم را در انتخابات رقم بزنیم.

افتتاح ۲۴ خانه ورزش روستایی در استان کرمان به مناسبت دهه فجر

پاریزی از برگزاری جلسات مشاوره رایگان برای رده سنی جوانان خبر داد و افزود: نگاهمان در حوزه جوانان هویت‌سازی است تا اقداماتی انجام می‌دهیم که بتواند کمک کند نگاه جوانان به زندگی و مسائل اجتماعی عمیق‌تر شود.

وی با اشاره به ثبت ۱۷۰ سمن دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان، تصریح کرد: حضور جوانان در گروه‌های سنی خاص در تشکل‌ها که امکان گفت‌وگو و گفتمان‌سازی را ایجاد کند، یک ضرورت است و رسانه‌ها نقش بسزایی در آن دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در ادامه از برگزاری مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی با بیشترین تعداد شرکت‌کننده در کشور خبر داد و ادامه داد: استان کرمان سال گذشته در المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور صعود ۱۲ پله‌ای داشته است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در صورت برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم رتبه هشتم استان کرمان را در دوره جدید المپیاد استعدادهای برتر کسب کنیم که می‌تواند زمینه‌ساز تقویت تیم‌های استانی و ملی در آینده باشد تا در رقابت‌های بین‌المللی خوش بدرخشیم.

افتتاح ۲۴ خانه ورزش روستایی در استان کرمان به مناسبت دهه فجر

پاریزی در ادامه از افتتاح ۲۴ خانه ورزش روستایی در دهه فجر با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان خبر داد و اظهار کرد: برگزاری جشنواره «رسم جوانمردی» همراه با جشن ورزش زورخانه‌ای و تقدیر از باشگاه‌های استان به جز باشگاه‌های پرورش اندام و صنعتی، از برنامه‌های دهه فجر است.

وی جمعیت جوان استان کرمان در رده سنی ۱۸ تا ۳۴ سال را بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد و با اشاره به اهمیت بحث نیازسنجی شغلی برای جوانان در آینده، گفت: والدین می‌توانند در سنین پایه مهارتی را به فرزندان بیاموزند تا به راحتی در آینده وارد بازار کار شوند.

کد خبر 723751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.