تولیدات خراسان شمالی به ۱۸ کشور دنیا صادر شد

مدیرکل گمرک خراسان شمالی از صادرات ۲۰۰ هزار تن کالا از گمرک استان خبر داد و گفت: ۱۸ کشور دنیا مقصد کالاهای صادراتی استان بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، عباس باقری امروز _ یک شنبه هشتم بهمن_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طی ۱۰ ماه نخست سال جاری میزان صادرات از گمرک خراسان شمالی از نظر وزنی ۱۹ درصد رشد و از نظر ارزشی ۳۴ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: ۲۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۷۷ میلیون دلار طی این مدت صادر شده است.

مدیرکل گمرک خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۱۸ کشور مقصد کالاهای صادراتی استان بوده است، خاطرنشان کرد: محصولات پتروشیمی و فولادی عمده صادرات را به خود اختصاص دادند.

باقری کشورهای ترکیه، افغانستان، عراق، ایتالیا و آذربایجان را از جمله کشورهای مقصد صادرات استان دانست و اضافه کرد: طی این مدت ۱۴۴ هزار تن اقلام به ارزش ۵۵ میلیون دلار نیز به استان وارد شده است.

وی تصریح کرد: درآمد گمرک استان در ۱۰ ماهه امسال حدود هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال ثبت شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۵ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک خراسان شمالی گفت: کالاهای وارداتی شامل مواد اولیه خط تولید، چراغ قوه، قطعات کمپرسور، دستگاه بذر کار، سنگ آلومینیوم، ماشین آلات قالب گیری و خط تولید است که بیشتر از کشورهای چین، ترکیه، آلمان و پاکستان وارد شده است.

کد خبر 723681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.